Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1HE fett?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-20 20:56

Pulsen för 1.6 finns inte kvar på Vendolin längre. Inte heller BassStation för 1.8. Illa värre.
Jag borde skaffa bevakning på vendolin med en e-postadress som blir SMS och går till min nalle På så sätt hinner man oftast först

  • Medlem
  • 2004-07-20 22:09

Mmm, jag mailade killen och ville köpa Pulsen för 1600:- men nå'n hann före

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-22 15:52

Verkar dock tyvärr inte finnas kvar längre ..

Ursprungligen av Rizzo:

Verkar dock tyvärr inte finnas kvar längre ..

Det var ju synd... En tröst dock, det finns en hel del Oberheim Matrix-1000 där ute på beg. marknaden. De tillverkades i en rätt stor mängd och bortvaron av programmering på panelen håller dessutom många spekulanter borta och priset lågt trots allt. Men med rätt mjukvara eller controller och lite analog passion och programmeringsfärdighet blir dock denna maskin en; "hell of a analogue polyphonic synthesizer for the buck"...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 22:57

Jag lyssnade på den nyss!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-06-24 12:18

Bumpar!!!

Behöver nog en bapparat, typ apa söker: multitimbral rackare med attityd för trevliga distortionspromenader och vilda commodoreutflyckter....

Det behövs lite fler kanaler hårdvarusound, det kanske finns nån maskin som kan köra flera feta ljud samtidigt, har mest koll på skummisar och monofåner. Vilda leads och kanske pads, kan man krana fram enbas eller 2 vore det kalas!

Proteus 2000?

  • Medlem
  • 2005-06-25 00:51

Sitter pa en pulse+. Mitt absolút basta kop nagonsin (ljudmassigt). Kommer aldrig gora mig av med denna. Later fantastiskt, inte hyperjobbig att editera, stabil tysk waldorf metall och glodheta outputs....

Har man aldrig provat eller agt en bor man gora detta innan man dor...

+versionen har forrutom cv/gate interface, linjeingang for att processa genom det analoqa filtret.....

Att maskinen dessutom har ubersnabba envelopes gor inte saken samre.

Min 5:ores rekommendation till eder: Kooop

(sorry att dom svenska prickarna ar borta, skriver pa en pocket pc med engelskt os)

  • Medlem
  • 2005-06-25 00:55

edit:
Vad galler P2k...sok pa volantiz inlagg om denna maskin. Instammer till fullo.

I racket sitter en P2k med Papens tecnno exp. Fantastisk maskin till inga pengar alls.....

Bevaka tråden