Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här finns dom!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästan alla synthar man drömmer om. Men tokdyra
http://www.analogjapan.com/

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-17 01:05

Ah! Den fina siten! Kikade på en OSCar de hade men det var på tok för dyrt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-17 01:44

Du låter som Leifi när du snackar så där Mårkas! Sajten hetere!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-17 01:48

Roland Juno-105 ¿?! Digert utbud... tyst... jag läser vidare... mhm... aha...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-17 01:48

Jag har svårt för swenglish. Det fuckar liksom upp sig när jag ska spella wordsen.

Aight?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-17 01:51

Ajt, kooal märrn!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-17 01:54

Nu såg jag en Roland SRE-555 där för $1198. En sån fick jag erbjudande att köpa för 2000 spänn för några år sedan. Att man sedan hittar detta citat på nätet blir man ju inte mindre lessen i ögat:
VERDICT: Subtle Chorus, spacey Reverb and the best analog Echo you can find.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-17 02:08

Onekligen oerhört läckert upplägg på en sajt, med dedikerad bild till varje pryl och så snyggt layoutat. Man blir klart sugen på fler än 10 prylar... men som herr Kröjtz(us?) så riktigt påpekar - priserna är liiite väl... även om man får tänka på att det ju är total-totalpris med frakt å allt.

Riktigt bra är att uttrycket mint verkligen har tolkats rätt av japanerna, för de grejer som anges som i mintskick verkar verkligen, verkligen vara det också. Vissa prylar säljs t om nya - säkert tillverkarnas restlager, gissar jag på, hejvilt å allt. Verkade som om VL-syntarna var nya t ex. Inte priser för den dödlige, men helt klart för den odödlige. Vangelis sitter säkert och shoppar då och då på såna här sajter.

  • Medlem
  • 2004-10-17 09:43

Oj, prislappar ala Framfab & Icon -99/00

Men en TC 2290 har ju alltid varit en fet dröm. Nån som har testat detta monsterdelay?

Shit! $1298 för en Arp Axxe! Jag har en halvtrasig i garderoben, kanske dags att fixa upp....?

Frågan är vart dom skickar ifrån? Moms + tull på dom priserna är ingen lek...

  • Medlem
  • 2004-10-17 11:35

Japan verkar det som. Nog det ända landet i världen där dom vill ha 1300Dollar för en Arp axxe.Loggan kanske är i 24K guld med en liten diamant på varje regel;)

Jo, men dom hade ju partners i USA & Europa....

@ steve:

Jag har testat tc 2290 ganska mycket. tc D-TWO gör jobbet lika bra eller bättre, mer överskådligt och mer kreativt till ett klart attraktivare pris.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-17 13:55

De har lokaler i Kalifornien har jag för mig. Mailade lite med en nisse där för ett tag sedan å de verkar riktigt trevliga. Deras syntmeckare bor i Japan å sägs vara "en av världens främsta". Då kan man ta betalt uan att folk hickar.

Men varför tar de samma pris i dollar och euro? (det tjänar förvisso vi på om vi betalar i dollar)

1
Bevaka tråden