Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ASM-2

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-10 17:46

Hej på er 08or och annat löst folk!!!!!

Nu ska hillbillyn beställa ett par set ASM-2 från Downunder. Tänkte ha en egenbyggd modular att koppla till Mandolinen.

Frågan som lyder, är det någon mer som är intresserad av att beställa. En sambeställning för att få billigare frakt vore ju najs!

/Bonnläppen

Länk please!

  • Medlem
  • 2004-11-10 17:52

Länk: http://www.elby-designs.com/shopping/enter.html

Har inrett en liten verkstad i ett vinterisolerat förråd, så nu vet ni var det kommer att liras banjo i höst/vinter (det du PF!) :eek:

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-11-10 18:19

Hmmm...lite sugen faktiskt..hur tänker du beställa? Komponenter och allt eller bara kretskortet?

  • Medlem
  • 2004-11-10 18:31

Vet faktiskt inte, men det lutar nog åt ett helt kit med komponenter och pcb. Min största bristvara är TID! så tror att om jag bara beställer pcbn så rinner det ut i sanden! Kommer lägga mkt tid och kraft på frontplattan och kabinetet, som det känns nu kommer det gå i Oberheim S.E.M stil i färger och rattar

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-11-10 19:35

Hmmm...jag vet inte jag...egentligen så skulle jag vilja ha en fullständig kit med frontpanel och låda och allt men det går ju inte med ASM2...

  • Medlem
  • 2004-11-10 19:44

Vi kan ju alltid designa en frontpanel ihop, har kontakt med en gravyrfirma som kan gravera en plåt! Har en ide att bygga in asm2an i en aluminiumväska.

  • Medlem
  • 2004-11-10 19:55

Pris i Australien är runt 2000:- för ett kit. Sedan blir det frakt, moms och tull.
Tippar på att det landar på typ 3-3500:- hemma i Svedala.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-10 19:37

Lycka till med skinnbanjon i förrådet, Steve!

Hur mycket blir det i svenska dalers? exkl frakt?

Hur skickar du vidare dem till stockholm sen? Mulåsna?

Hmm får nog hoppa det om det är inom den närmsta tiden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-10 20:01

Kan man inte få en Polysix om man fiskar bra, för runt 3 laxar? Tänk Steve, en Polysix!

  • Medlem
  • 2004-11-10 20:13

Kan fixa en P6 för 2500:-, men vill faktiskt inte!

  • Medlem
  • 2004-11-10 20:26

Lägger allt åt sidan, hittade denna http://www.vendolin.se/annons.php?129491 :hmmm: :eek: :kaaaka!:

  • Medlem
  • 2004-11-10 20:34

Har du redan köpt eller? Annars tar jag den. Letat och letat men inet hittat. Och sen PRISET :eek: . Rena fyndet. Jag tror jag ringer honnom asap om inte du ska ha den

  • Medlem
  • 2004-11-10 20:39

  • Medlem
  • 2004-11-10 22:24

:kaaaka!:

Men nu är den till salu för 2500:-

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-11-10 22:29

Va? Vad yrar ni om? Tala ur skägget!

  • Medlem
  • 2005-09-21 19:13

Någon som fortfarande är intresserad av ASM2an? Jag känner att jag vill ha något att pyssla med nu när mörkret kommer.

Synd att den inte är semimodulär som ettan... och att jag inte kan hitta nått om frontpanel och chassi.

Ursprungligen av 18db:

Någon som fortfarande är intresserad av ASM2an? Jag känner att jag vill ha något att pyssla med nu när mörkret kommer.

Synd att den inte är semimodulär som ettan... och att jag inte kan hitta nått om frontpanel och chassi.

Jag har en skiss till en modulär ASM2, men modularen är inte färdigbyggd än, så det är möjligt att något kommer behöva justeras senare. Det kan ju vara en grund till en semimodulär om man ritar om den lite. Gjord i Illustrator. PDF:er finns på mitt webbutrymme, men PM:a mig om du vill ha Illustrator filerna, de innehåller lite mer saker som borrguide.

http://hem.bredband.net/harrylime/asm2part1.pdf
http://hem.bredband.net/harrylime/asm2part2.pdf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-21 20:01

Tvåan är väl precis lika modulär som ettan, dvs lösa moduler på ett kretskort som bara har strömmatningen gemensam. Sen får man koppla dem precis hur man vill dvs vill man ha den semimodulär så go ahead.
Tyvärr så har jag redan ett kort...

  • Medlem
  • 2005-09-21 20:05

Visst. man kan dra påtar ut på panelen som man kan patcha igenom. Visst. Men inte på samma sätt som 1an som hadde färdiga in/utgångar på panelen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-21 21:10

Det var väl bara en exempelpanel, fanns väl flera stycken tom. Men finns det inte nån exempelpanel till tvåan också? Laurie hade väl nåt projekt på gång med att bygga in den i en aluminiumväska med tillhörande frontpanel och grejer.

"Visst. man kan dra påtar ut på panelen som man kan patcha igenom. Visst. Men inte på samma sätt som 1an som hadde färdiga in/utgångar på panelen."

inget var färdigt, det är ju det som är det fina med diy, du får välja själv vad som ska vara patchbart.

makari: asm2-genie>> http://www.elby-designs.com/asm-genie/asm2-genie.jpg

  • Medlem
  • 2005-09-21 23:58

Absolut. Håller med. bara det att mina kunskaper inte sträcker sig så långt.. ännu.

Då kan du ju börja med att tjacka en och bygga ihop så enkelt som möjligt för att lära dig.. och sedan en till för att bygga en mer som du vill ha den
..eller kanske börja med en sån där liten soundlab minisynth istället?

Elby Designs som säljer ASM-2-kit har ökat sitt sortiment och säljer nu även Ken Stones Catgirl-moduler i kitform samt (snart) Paul Maddox Monowave som det pratats om tidigare här på 99.

www.elby-designs.com

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-20 08:57
Ursprungligen av Bionik:

Elby Designs som säljer ASM-2-kit har ökat sitt sortiment och säljer nu även Ken Stones Catgirl-moduler i kitform samt (snart) Paul Maddox Monowave som det pratats om tidigare här på 99.

www.elby-designs.com

Whoa! Monowave...nu blev det intressant...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-20 08:52

Hmm, intressant! Jag har dragit mig lite för att beställa nånting från Ken Stone eftersom jag tycker det verkar jobbigt att jaga rätt på komponenter. Nu blev det genast mer intressant...

1
Bevaka tråden