Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa vilken synth/Synthar...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 00:10

Hej!

Tänkte att ni skulle gissa vilken eller vilka synthar som gör dessa ljud? Ljuden är rätt basic och är så klart inspelade utan effekter.

xSynth - Brass
xSynth - Sweep
xSynth - Bass
xSynth - Blipp

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 03:02

Är blipp grejjen en Oberheim OB-8? Basen låter lite Moogig men brassen kan ju nästan vara vad som helst..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 11:08

Sköna ljud Demo.

Låt mig gissa, brass ljudet låter Oberheim, fräsigt liksom. Bassen och Sweep är säkert Moog Voyager men "blippet" vet jag inte.

\\Gnutten

Blippet lär lite Korgaktigt.

  • Medlem
  • 2004-11-25 10:26

Oberheim OB8 rakt över???

Basen lät väldigt lik Equinoxe 7, en av anledningarna till att jag vill ha en obxa

  • Oregistrerad
  • 2004-11-27 15:54

Hey demokid, ska du berätta vilka synthar det är? Jag är ju nyfiken!

\\Gnutten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-27 18:06

Hmm... verkar inte vara så många som gissat... Jag kanske ska berätta så Gnutten kan sova på natten. Men du Gnutten, du borde kunna gissa rätt.

MVH
Demokid

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 13:21

DEMO NU BERÄTTAR DU!! Varför ska jag kunna gissa?

\\Gnutten

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-28 13:27

xSynth - Brass = Låter lite fisslig, vet inte riktigt vad du har, låter som en Korg DW el likn.
xSynth - Sweep = Roland Jupiter 6 eller kanske någon Yamaha CS 15 el likn. Andromeda?
xSynth - Bass = Minimoog Voyager
xSynth - Blipp = Vet inte vad du har som sagt, kan vara Voyager även här? Andromeda?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-28 13:42

xSynth - Brass... kan det vara en Prophet 5 kanske? Hrrmmmm osäker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-28 14:17

Det är en Andromeda som gör alla ljuden. Gnutten du har väl en A6:a har jag för mig??

MVH
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-28 14:42

Himla goa ljud från din Andromeda hade jag haft pengar så det stått en en sådan hemma hos mej dessutom är dom snygga med som attan mums!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 20:45

Ha Ha Ha! Det var som fan, en Andromeda som gjort allt. Det borde jag klarat men jag får väll sätta mig ner med Andromedan.

\\Gnutten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-29 21:37

Ja du får börja latja med den. Jag hade problem i början och tyckte den var jobbig att programmera men efter ett tag kommer det och då är det tok skoj. Ljuden är rätt basic, jag är inte så duktig på att göra tok moddade ljud.

Du har väl läst denna:
Andromeda Tips&Tricks

MVH
Demokid

Andromeda är en mycket trevlig synth utan tvekan.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 15:02

Åh Andromeda Tips&Tricks har jag inte läst. Verkar finnas många bra tips och trix i den.

\\Gnutten

1
Bevaka tråden