Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hartmann Neuron, någon som provat?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 17:41

Är det någon som provat Hartmann Neuron (hårdvarusynten främst) och kan dela med sig av erfarenheterna?

Den har ju en skapligt esoterisk syntesmetod med neurala nätverk. Hur låter det? Är det kul att jobba med?

</tor>

Tips: Gör en sökning här på forumet. Neuron har diskuterats i 2-3 trådar minst. (och PF har recenserat den i Studio)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-04 21:51

Tack Peter!

http://www.99musik.com/forum/search.php?searchid=122055

Klicka där så får du upp de 28 trådar här där synten nämns.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 08:42

Jag har sett ljuset :-)

Hej,

Jag gick förbi Hartmans monter i Frankfurt förra året men beslöt att inte testa med den fördomsfulla tanken att jag testat de flesta syntar och så där värst mycket nytt fanns väl inte att komma med.

Sista dagen gick jag förbi och hade några minuter över och började snacka med en kille i montern. Han tyckte att jag skulle prova och för att inte verka oartig tog jag på ett par lurar och började förutsättningslöst att ratta/spela. Det var en synnerligen positiv överraskning. Den lät mycket bra och var rolig att ratta. Jag har inte provat att få till egna klangunderlag eller att ha den till en sequencer så detta kan jag inte kommentera men skulle jag köpa tre syntar idag skulle det bli en Hartman Neuron, en Roland V-Synth och en Virus TI.

Må väl!

Mats N

Jag har en Neuron själv (iofs av rätt uppenbara skäl) och det som är schysstast är egentligen när man börjar mata in eget grundmaterial via modelmaker,
jag har fått bäst resultat speciellt av långa efterklangsljud från akustiska inspelningar och liknande som jag analyserat och använt som "oscillator" eller vad man nu ska kalla det i sammanhanget.

Det är helt klart då man har störst kontroll över resultatet och man har ju också oftast en grundidé vad man tänkt att få ut "på andra sidan" så det blir lite mer substantiellt.

F ö börjar Neuron VS (dvs Neuronen i mjukvaruformat) skeppas i dagarna och JAM Gbg och JAM Stockholm kommer ha det installerat i butikerna om det är någon som är nyfiken.

Vi har även de vanliga hårdvarusyntharna uppe för demo. Ett tips är att be att få låna manualen samtidigt

1
Bevaka tråden