Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra sample rate på befintligt projekt (logic express)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är nybörjare i Logic och har kommit långt i ett låtprojekt. Nu har jag upptäckt att vi skulle ha använd en annan samplingsrate 96000 istället för 44100.
Vad händer om jag växlar i detta projekt till 96000?
Kommer alla inspelade audiofiler (gitarrer mm) att få ett annat tempo?
Går det att rädda detta utan att behöva göra om?

En annan fråga; de looparna som kommer från LoopBrowsern vilket format och samplingrate är dem i? Kommer dem också bli "förstörda" om jag växlar samplingsrate?

min erfarenhet av logic 5.51 är att du inte kan blanda samplerates i ett o samma projekt så ja, du får nog konvertera samplingsfrekvens ett tag.
+ att du vet väl att 96k kräver mer än dubbelt så mycket av din dator än 44.1k?

loopbrowsern känner jag inte till men om den beter sig som exs24 ska det inte vara några problem.
för samplingsfrekvenskonvertering (där har du ett kort ord) kan jag rekommendera r8brain från www.voxengo.com

kör på!

OK

Så att växla mitt iett pågende projekt är förbujdet?
och om det är det, finns det inget verktyg för det i logic express?

• Avstängd
  • Malmö
  • 2005-01-05 09:38

Man kan inte köra olika samplingsfrekvenser samtidigt i något program. Olika bitdjup är däremot inga problem...
Det går förstås att omvandla d befintliga filerna till 96kHz om det behövs - men det bode väl inte behövas något externt program för det? Det finns funktioner för det i Cubase - och då borde det väl gå att göra i Logic också...

"Man kan inte köra olika samplingsfrekvenser samtidigt i något program"

Åååjo! Det är ingen direkt tung detalj att utveckla.. det finns ganska säkerligen i ett helt gäng program. (iaf ett är jag helt säker på fixar det.. men nog talat om det). Fast det är ju klart fördelaktigt prestandamässigt att köra allt i samma.. så "tunga" program verkar i regel ha det som krav. .. slank lite OT där igen.. men rätt ska va rätt ju

1
Bevaka tråden