Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en fråga om EXS24 mkII

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 15:26

Hur fungerar EXS24 mkII när det gäller utgångar i Logic Pro 7? Vad jag förstått kan det användas i något slags multichannelläge - betyder det att man enkelt kan skicka t.ex. snare till en separat utgång och lägga reverb. Som på alla Akai S-samplers. Eller är det bara något slags surrondläge?

Jag har kollat i plug-in reference men där står inget om multichannel till EXS24 och jag ser inte att det finns någon utgångsassign i vare sig "zone" eller "group"...

Jag tillhör en utav de som också vill veta detta. Jag är för lat att läsa manualen och nöjer mig för tillfället med att använda en ny Audio-instrument kanal och ladda in en ny EXS-24 med samma ljudbank ifall jag behöver separera t.ex vitvel och kagge.

Först måste du starta upp EXS24 i multichannelläge och sedan kan du välja i editorn->group vilken utgång du vill ha. Sedan får du förstås skapa nya reglar i mixern så du kan mixa det hela...

• Oregistrerad
  • 2005-02-13 21:31

OK. Jag förstår.

Om man har ett EXS24-program i multichannelläge och laddar in det i EXSP24 (dvs. Logic Express) så är det där inte möjligt att sedan ändra utgångsadresseringen; eller hur? Man måste ju in i edit för det.

1
Bevaka tråden