Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alesis Photon X25

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-17 04:18

Är lite sugen på en Alesis X25 nu faktiskt och jag tror den kan kompletera min laptop ganska bra och ett litet ljudkort till är inte helt dumt i vissa lägen. Noterade inatt dock att den tydligen finns i 2 olika färgkombinationer. Röd (klickbar länk) och grön (klickbar länk). Tycker den gröna ligger skönare i ögat, men den röda är lite mer "titta på mig".

Nu till min fråga: Är det någon här som sett den IRL och även möjligtvis äger en? Borde den räcka till att sköta en synt och även lite ableton? Är klavitauret som är litet ändå skönt? (Kan gissa att det är samma klav som micron.) Ja...är den bra helt enkelt?

De verkar lite knepiga att få tag på i Sverige dessutom...ingen musikaffär verkar ta in dem. Vad sysslar Luthman med?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-25 02:07

Lite sugen på en Alesis Photon X25, ingen som känner till dom?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-12-11 17:34
Ursprungligen av indigo:

Lite sugen på en Alesis Photon X25, ingen som känner till dom?

Ja då 5 månader senare så sitter man med klavet :kaaaka!:
Trodde verkligen inte det skulle ta sån tid men men... Varken Luthman eller musikcentralen fick någonsin in sina och midimusic (tror jag det var) hade den fast bara i rött. Såg att dom hade den hos music-store och grön också, så jag beställde tillsammans med Wake09 här på forumet. Efter lång väntan kom den tillslut fram...Och vilken färg hade den då om inte röd

Den känns aningen småplastig, väger inte specielt mycket, 10 steglösa gummirattar och har helt okej klaviatur. Inte suttit så mycket med den än och har inte hunnit testat ljukortet än men det kommer

Njaeorå.. nåt speciellt du tänkte på? De finns/fanns inne på estrad iaf. Klaviaturet är väl användbart.. jag har dålig koll på hur de brukar vara på midiklav.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-25 09:03

Nja mer allmänt? Hur känns klaviaturet? Rattarna? Hur låter ljudkortet? Hur funkar det med Reason? Är den buggig? Dåligt byggd? Funkar usbn som den ska? Lite allt möjligt.....

Fanns det inte någon liknande klav av annat märke som var snorbillig, typ tusingen?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-25 21:05

Du har ingen aning vad den heter? Visserligen känns det som jag redan bestämd mig för Alesisen, men vore kul att veta.

Hmmm, nej jag tror jag yrade. Det var nog denna jag tänkte på, inte alls samma sak. Men billig iaf. eKeys 37

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-25 21:16

Aha ok, billig och söt.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-07-25 21:21

Jag var supersugen på en X25 tills jag såg att den bara funkar i winXP (å inte i win2000 som jag har i min gamla laptop).

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-25 21:32

Vad sunkit, man ska ju för tusan till och med kunna köra den med 98'an minst. Men eftersom jag kör XP så är det inget hinder än så länge. Finns det inga drivrutiner eller patchar eller något alls för att köra den i 2000?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-07-25 21:36

Inte vad jag sett. Ska kolla med polaren på MB i stan.

under Vinna 2000 och XP SP1 tenn den foto X25 den er sann också handling , hur... än er den en masse störande och utförande - back ben faktorerna , den oss berört , officiell nej anbefallning på denne Fönstren OS versionen auszusprechen.
(översatt online från tyska)
Unter Win 2000 und XP SP1 kann der Photon X25 zwar auch funktionieren, jedoch gibt es viele störende und performance-behindernde Faktoren, die uns bewegten, offiziell keine Empfehlung für diese Windows OS Versionen auszusprechen.
från sidan:
http://www.alesis.de/produkte/photonx25_anforderungen.html
Glasklart?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-25 22:04

Om jag ska va ärlig fattade jag mer från den tyska texten än från den översatta

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-08-14 21:39

Luthmann ska få in nya men dom vet inte i vilken färg, jag som absolut vill ha den gröna Argh får se, annars blir det väl http://www.thomann.de som åtminstone visar den gröna på hemsidan, men får man den gröna då? Någon som beställt därifrån tidigare? Aj så knepigt

Röd (klickbar länk) och grön (klickbar länk)

  • Medlem
  • 2005-12-10 03:30
Ursprungligen av indigo:

Luthmann ska få in nya men dom vet inte i vilken färg, jag som absolut vill ha den gröna Argh får se, annars blir det väl http://www.thomann.de som åtminstone visar den gröna på hemsidan, men får man den gröna då? Någon som beställt därifrån tidigare? Aj så knepigt

Thomann fungerar bra att handla ifrån, jag har köpt en hel del där och det är aldrig några konstigheter. Specificera i beställningen vilken färg du vill ha, jag har för mig att det finns en extra ruta i formuläret för kommentarer.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-12-10 00:41

Får höra nu, fick du en röd eller grön? Den gröna ser mer skön ut helt klart... blir nog en sådan här till våren tror jag. Priset känns inte så farligt.

Köp en röd! Den är ju finfin.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-02-21 16:40

Ajaj nu sitter jag med win2000 och pluggar jag in alesisen så står datorn bara och startar om hela tiden

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-02-21 17:27

indigo: ajaj! Det var därför jag inte köpte en (kör win2000 på laptopen). Var inte säkert på om det var helt kört men nu vet jag.

1
Bevaka tråden