Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JX-8P i jämförelse med Juno 6/106?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har Juno 6 och 106 (och även en mc-202) så Roland-behovet borde kanske vara mättat? Nu har jag ändå chansen att skaffa en JX-8P. Skulle den tillföra nåt som de andra Roland-prylarna inte har, eller verkar det onödigt?

2 oscillatorer, 2 enveloper, cross-modulation, sync och ett speciellt sound som inte låter som någon annan Roland (utom storasyster JX-10 då). Men om du inte får en PG-800 programmer på köpet så ska du fundera ordentligt, parameterpill och dataslidermicklande på en analogsynth gör ingen glad.

Pris, enligt mig: utan PG-800 max 2k:-, med PG-800 max 4k:-, kanske 4,5k ifall skicket är sensationellt bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-28 11:16

deadbeat: -Här- hittar du en nördig jämförelse jag gjorde för några år sedan. Kort kan jag väl säga att jag idag använder Junon mest, även om jag har JX-8P med programmer hyffsat nära till hands. JX-8P är å andra sidan riktigt duktig på pads och svävande ljud och roligast tycker jag kanske det blir när man klistrar ihop ett Juno-106 och JX-8P-ljud med MIDI. Nåväl, mina 5 (euro)cents.

Schysst!!! Eftersom det gäller utan PG-800 så känns det väl sådär...

mja eller köp en jx8p och forska gärnet efter en lös PG-800 sen, det kommer bli en ny synt med programmern adderad typ : -) kan tillägga att jag gjorde tidernas värsta byte när jag swoppade min jx8p(inkl pg800) mot en juno106... :-/

8p kan så mkt mer, allt från pads till helknäppa flippade grejjer.

jx3p - pg200 e en annan höjdare om inte bättre (?)

1
Bevaka tråden