Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nitzer Ebb - That Total Age

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad hade de för grejor?

Mvh Frågvis

En lista jag hittat nånstans (minns inte var):

nitzerebbprodukt - 1 February 1989

atari steinberg pro 24.
oberheim expander.
akai s 900.
tx 81z yamaha.
sequential circuits pro 1.
arp. arp sequencer.
system 100 roland.
profit vs.
lots of outboard gear.

(jag vill också ha en profit vs! )

Jag har för mig att jag läst att de använde S900, TX81z och System 100 för That Total Age, men jag kan minnas fel. Dessutom hade de väl tillgång till Mutes studio antar jag.

Tack!

Alltid varit nyfiken. FM-grejorna är ju inte så svåra att lista ut, och Pro One känndes ju rätt uppenbar också!

Profit VS? Har bara sett Profit 5 tidigare

  • Medlem
  • 2005-06-28 17:06

Har läst system 100 Roland, även: Roland SH-101, Korg MS10, ARP Axxe

  • Medlem
  • 2005-06-28 17:56

Hmm, jag undrar om dom ens hade så mycket grejor 1987 när dom gjorde That Total Age... jag vet att jag har läst att dom ofta samplade ljud och slingor dom gjorde på gamla analoga prylar, eftersom dom kunde krascha, ställa om sig, osv. "Join in the chant" gissar jag är gjord enbart med sampler och en eller två effekter, kanske. Basgången är nog TX81Z skulle jag gissa då isåfall...

Men visst är det imponerande vad otroligt energisk musik man kan göra med så pass begränsad utrustning?

Ursprungligen av Kada:

Men visst är det imponerande vad otroligt energisk musik man kan göra med så pass begränsad utrustning?

DAF då?
Hur hårt kan man svänga med bara en MS-20 och ett trumset, liksom?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-06-28 18:32
Ursprungligen av Dumb Dan:

DAF då?
Hur hårt kan man svänga med bara en MS-20 och ett trumset, liksom?

Å med låttitlar som "Kebabträume" och "Der Räuber und Der Prinz" blir man ju inte direkt mjukare.
/Tanz Der Mussolini

  • Medlem
  • 2005-06-28 18:12

Glöm inte Daniel Miller!

Han förser!

Kada: som jag skrev sist i mitt inlägg har jag för mig att de använde S900, TX81z och System 100 för That Total Age. (System 100 är alternativt någon annan monofon analog, men Nitzer har alltid varit förtjusta i modulärsyntar.)

Vet inte om jag tycker att 1989-riggen är särskilt begränsad. Inte så många syntar totalt, men å andra sidan är det kompetenta grejer.

Dumb Dan: diggar för min del Pan sonic - hembyggda finska modulsyntar rockar. Det är fler delar i ett trumset.

  • Medlem
  • 2005-06-28 23:12
Ursprungligen av false messiah:

Kada: som jag skrev sist i mitt inlägg har jag för mig att de använde S900, TX81z och System 100 för That Total Age. (System 100 är alternativt någon annan monofon analog, men Nitzer har alltid varit förtjusta i modulärsyntar.)

Jo, nu såg jag att du skrev det... förlåt, jag läste för snabbt :kaaaka!:

Ursprungligen av Dumb Dan:

DAF då?
Hur hårt kan man svänga med bara en MS-20 och ett trumset, liksom?

Hehe, precis! Där snackar vi känsla i musiken... ta låten "Rote lippen" t.ex. Jag kan slå vad om att Gabi Delgado stod och onanerade samtidigt som han sjöng in den låten. Det är... äkta.

Der Räuber und Der Prinz är ju värsta tryckaren för hårda läderklädda syntare!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 19:33

DAF använde nästan enbart en ARP Odyssey... den kan verkligen låta rå. Ångrar att jag sålde min.

MVH
Demokid

Allt snack gör så att man får mersmak:D

*dammar av vinylerna*

Hmmm, den skivan (That total age, altså) tillhör den mörkare perioden av mitt liv, med bombarjacka, rakad på sidorna och armekängor, dock skrek jag aldrig nåt idiotiskt om andra folkslag på gatorna - som tur var... Kan knappt sätta på den instrumentala Murderous utan att få känslan av grönt nylontyg... Skadad för livet

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-28 20:03

En kompis har lärt ut en fin dans till "Der Mussolini", den kommer att läras vidare på nästa 99festival

Liknande diskussioner: "Jean Michel Jarre - Age of Silence"

  • Medlem
  • 2005-06-29 10:32

Attans. Nu blev jag ju sugen på att lyssna.. Dumt bara att man inte har kvar sammlingen och vinylsvarven då.

1
Bevaka tråden