Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moog Voyager

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dum fråga om Voyager-burkarna,

har alla versioner det där lilla "Moog 50 years"-någonting emblemet på ena kortsidan?

  • Medlem
  • 2005-06-29 14:46

...det finns inga dumma frågor...

...bara dåliga kläder?

nej bara de som är tillverkade 2004 eller kanske tom bara de sk anniversary edition
moogerfoogers tillverkade 2004 har den också. fast jag tror den e ivägen om man skall ställa flera bredvid varandra.

Skumt.

antar att det e för att de startade 54. men tycker att moogmusic letar anledningar o göra jippogrejer, muggar, bälten, kalendrar, specialspecialversioner av synten o nu senast moogdockan som väl tar priset
alldeles nyss stog det att bob dött på deras forum men det e borttaget

Jo,
det känns ju lite så. Framförallt fattar man ju inte vilken burk som är vilken.

Moog Performer Standard Signature Edition, någon?

Kuriosa: köpte en "standard" Performer. Fick guldplakett och blå lysande modwheels. Ville ju egentligen ha en med "vanliga" modwheels och diskret. Men wtf.

ja wtf. makalös manick i alla fall. bra du fick blåljus, de vanliga vita hjulen går inte riktigt runt så i ändlägena sticker kanten opp, ser lite konstruktionsklantigt ut imo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 16:00

Jag köpte Anniversary och personligen hade jag hellre haft "valnöt" trä, inget "Moog 50 years" emblem och bakgrundsbelyst panel men man kan inte få allt.

MVH
Demokid

Bakgrundbelysningen ska tydligen brumma lite också, är det så?

ja det e skitstörigt, det första jag gjorde när jag provade en med sån var o stänga av den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 20:31

Bagrundsbelysningen piper lite om man ställer den på max ochbara när det är tyst i rummet. Har man den på max blir nästan för starkt blått sken. Jag har min på 30-60% och då piper det inte. Fast det är klart har man örat riktigt nära panelen och helt tyst i rummet så kanske man hör pipet men så spelar inte jag för det skulle se rätt nördigt ut.

MVH
Demokid

PS:
j antoni: Varför frågar du om pipet? Ni säljer väll Electric Blue på JAM så ni har väll en demosynt?
:DS

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2005-06-29 23:29

Nördigt eller inte. Fräckt som bara den är det iallafall.

Jag brukar ha en svag spotlight lite från sidan på min ARP2600, för då ser den extra cool ut.

"alldeles nyss stog det att bob dött på deras forum men det e borttaget"
Låter som ett farligt forum om folk nu dör när de besöker det.

1
Bevaka tråden