Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yamaha SY77/99

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vilja ha lite FM i riggen, SY77 eller 99... Är 99:an värd prisskillnaden?

Finns det någon som vill sälja sin SY till mej?

Det beror på vad du är ute efter. 99 har en extra oktav, samplingar, bättre effekter (fast inget att hänga i granen jämfört med moderna effekter) och en del förbättringar i gränssnittet jämfört med SY77.

Om det är värt de extra pengarna? Beror på vad du får betala för en 99, men SY/TG77 har gått löjligt billigt nyligen och är du inte ute efter en masterklaviatur räcker SY77 mer än väl (eller TG77 om du står ut med rackmoduler). Väldigt djup syn och faktiskt helt okej att ratta om man kan lite FM.

Samplingsdelen är det som jag personligen tycker är intressantast hos SY99, men om du använder mjukvara tror jag det är ett bättre alternativ om du vill utforska FM+samplingar.

Är multi-upplägget annorlunda i SY99:an? Om man vill använda den som masterkeyboard...

Har inte en aning.

Hojta till om du får tag i en SY77. Jag har en massa ljud till den. Jag använder min som masterklaver för den har en av de skönaste klaviatur jag provat. Det är som att köra fingrarna i ett paket med smör.

1
Bevaka tråden