Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En fråga om redigering!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att lägga samplade livetrummor till en låt och jag undrar om det är någon som vet om det finns något sätt att markera alla ljudspår på en kanal och sedan automatiskt förlänga alla ljudspåren tills nästa ljudspår på den kanalen börjar? Alla trummslag är altså nedkortade så jag vill altså inte "timeexpanda" utan behålla samma hastighet men förlänga tills nästa slag kommer in. Något i stil med Shift+tab (Overlap correction eller vad det kallas) men med audiospår.

Hoppas någon förstod vad jag menade och att jag inte förklara för klumpigt nu, men det är iaf väldigt jobbigt att sitta och förlänga varenda trummslag för hand!

Tack!

Finns det inget klisterverktyg (glue tool) som kan klistra ihop klippen? Då brukar den fylla tomrummet automatiskt mellan klippen. Men du kanske inte vill klistra ihop klippen?

*edit* Kanska ska nämna att jag inte sitter med Logic själv, utan Cubase. Men principen bör vara den samma och jag är nästan 100 på att det även finns i Logic. Ett ganska så grundläggande verktyg.

Det finns en sån funktion, men jag kommer inte ihåg vad den heter. Kika i undermenyerna, har för mig att det heter "Adjust length"-nånting, alternativt "Tie length...". (Använder inte Logic längre, därav det något luddiga svaret.)

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter och varför. Vill du bara fylla mellanrummen mellan ljudfiler med tystnad? I så fall känns det som onödigt arbete eftersom du bara fyller tystnad med tystnad. Är det något annat du är ute efter så får du nog förklara tydligare för mig.

Tack alla som försökt svarat!
Det är förståss inte tystnad jag vill fylla mellanrummen med

Om vi säger såhär, varje trummslag är 16pulsslag långt, men jag har kortat ned varje trummslag till 1 pulsslag. När jag sedan lagt trummorna så vill jag på dom ställen det är mellanrum förlänga dessa trummslag med trummans "utklang" ända till nästa trummslag på just den trumman börjar. Hoppas jag inte förvirrade ännu mera nu

1
Bevaka tråden