Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 9

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-02-18 14:30

Jag är på alldeles för gott humör för att du ska lyckas provocera mig.

Det beror väl på vad man är ute efter. Vill du hellre leka med samplade PCM-ljud så kör hårt. Jag föredrar varma kattnysningar och goa analoga bastrummor eftersom det funkar bättre än digitalt dito i min musik (tro mig jag har försökt).
Att använda CR-78 som radio reciever känns lite onödigt då det säkert finns billigare komponenter som fixar det jobbet bättre.

old pirates yes they rob i!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 09:43

Korg Z1. Stor, silvrig, gullig och kommer att smälta in fint i padlandet hos mig. 4k gav jag inkl kablar, kartong, manual och ett stativ. Nice, I say.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2006-06-28 12:08

Grattis Råttan!
IMHO den fetaste synten i universum, säg till när du tröttnar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 13:01
Ursprungligen av Zwopper:

Grattis Råttan!
IMHO den fetaste synten i universum, säg till när du tröttnar!

Tack! Men jag kommer nog aldrig att tröttna. Har haft en Prophecy innan, men denna är bara så mycket fetare :kaaaka!:

equinoxe, njah var inte menat som en provokation riktad åt nått håll. alla har vi våra favvoriter

- xbase² på väg...kanske

för min del får en burk gärna leverera lite större omfång --- gärna kunna leverera fundamentrivningar och\eller sötmjukt fluff på en handvändning...inte antingen eller då tröttnar jag rätt snabbt i alla fall : -)

haha -- avhämntnings avin för xbase² landade precis på hallmattan

  • Medlem
  • 2006-06-28 13:00

kallback: Gôtt!

@jgb, nu återstår det att testa ut om dom funkar som jag tänkt:

realtids MIDI\PARAMETER-kontrollbänk mot mjukvara

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-28 13:12

Senaste inköpet: E-MU Xtreme Lead-1.
Den lät... tunt och lågupplöst. Ungefär som en gammal mp3 i 128-kbps.
Men jag gillar den ändå. Den passar mig trots att jag varken pysslar med techno eller trance.

  • Medlem
  • 2006-06-28 14:56

Skönt att höra jens. Blev lite orlog däre ett tag ju.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-06-30 08:29

Well,, eftersom man kan få ljud ur rackaren utan att ha något inkopplat skriver jag med min nyinköpta alesis bitrman här. Är väldigt nöjd, fördrev en hel kväll med att sitta och skruva på fyra rattar

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-30 08:32

odlarn, glöm inte de fina klickljuden man får fram genom att byta ordning på effekterna

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-06-30 08:33

Nedå, de glömmer jag inte.. funderar på att fösöka sätta ihop en liten låt med bara ljud från bittermannen. om jag får lite tid över

Prophet 5 Rev 2 med midi. Har inte hunnit leka så mycket med den eftersom jag var och kollade på Robbi i helgen men den låter ju rätt "ok"

Ursprungligen av visionfactory:

Prophet 5 Rev 2 med midi. Har inte hunnit leka så mycket med den eftersom jag var och kollade på Robbi i helgen men den låter ju rätt "ok"

G-g-g-g-rymt...som Clabbe skulle sagt.
Grattis till inköpet...hoppas på lite ljuddemos sen när du lekt mer med den.

Själv har jag gjort slag i saken med synthinköp, så i veckan kommer både en Roland JD-800 och en Roland Juno-6 att trilla in.

Ursprungligen av visionfactory:

Prophet 5 Rev 2 med midi. Har inte hunnit leka så mycket med den eftersom jag var och kollade på Robbi i helgen men den låter ju rätt "ok"

Congrats! Jag kommer ner för backen sen så den får bekänna färg såsom OB-Xa fick, kanon! Då gör vi en ny filminspelning! Det är nu över 10 år sedan jag lirade på P5an sist. Den e rätt go den har jag för mig. Om inte annat väldigt vacker att titta på.

Men vänta nu? Hade du inte redan en fullsketen CEM synth redan? Öh? Mer trä på denna iallafall.

Ursprungligen av moogpower:

Congrats! Jag kommer ner för backen sen så den får bekänna färg såsom OB-Xa fick, kanon! Då gör vi en ny filminspelning! Det är nu över 10 år sedan jag lirade på P5an sist. Den e rätt go den har jag för mig. Om inte annat väldigt vacker att titta på.

Men vänta nu? Hade du inte redan en fullsketen CEM synth redan? Öh? Mer trä på denna iallafall.

Nu blir jag lite besviken på dig min gode vän. Som min mentor borde du vara mer påläst :rolleyes: Det är SSM chip i Prophet 5 Rev 2.. det blev CEM först vid Rev 3 Men visst, den har mer trä än OBXa´n oxo.:D

Ursprungligen av visionfactory:

Nu blir jag lite besviken på dig min gode vän. Som min mentor borde du vara mer påläst :rolleyes: Det är SSM chip i Prophet 5 Rev 2.. det blev CEM först vid Rev 3 Men visst, den har mer trä än OBXa´n oxo.:D

Aha, Ok. Jätteskillnad då på soundet alltså? Jag är inte så insnöad som du tror alltså. Har egentligen bara lite grumliga kunskaper för husbehov (läs: housebehov). Framförallt inte på Prophet-5. Vet att rev 2.2 skall vara bra. Skall iallafall bli intressant och höra på den igen efter 10 års bortvaro och se vad SSM går för istället för CEM. Vad innebär detta för den musikaliska kreativiteten då? Det borde jag kanske veta som letar efter syntar med diskreta komponenter i, he he... Njae.. Snarare att jag har en pervers dragning mot att komma åt det feta klassiska Oberheim SEM-soundet som jag formidabelt älskar.

Vad fick du ge för den och var köpte du den och hur är skicket? Tle små flågol i en föld.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-03 14:15
Ursprungligen av visionfactory:

Prophet 5 Rev 2 med midi ...

Grattis! Rev 2:orna är grymt fina ... Jag har en här bredvid mig och den låter kanon!

Vad är det för MIDI-kit i din? Kenton eller?

Ursprungligen av neriks:

Grattis! Rev 2:orna är grymt fina ... Jag har en här bredvid mig och den låter kanon!

Vad är det för MIDI-kit i din? Kenton eller?

Jepps. det är ett kenton som sitter i. Sånt med röd knapp om det nu finns några andra?

Den kostade 11.000:- och den är i bra skick. En liten flisa har gått av på ena trädsidan annars är den i kanonskick utvändigt. Tänkte du och jag skulle kolla på hur den ser ut invändigt i kväll om du har tid. En J-wire tråd måste löddas fast för den hade gått av. Säljaren kommer från Göteborg. Jag ver ju uppe och kollade på Robbi W i helgen så jag passade på att åka in om honom o testa lite grejor som Waldorf Wave, Matrix 12 mm .. Slutade med att man kom därifrån med en P5 under armen

Ursprungligen av visionfactory:

Den kostade 11.000:- och den är i bra skick. En liten flisa har gått av på ena trädsidan annars är den i kanonskick utvändigt. Tänkte du och jag skulle kolla på hur den ser ut invändigt i kväll om du har tid. En J-wire tråd måste löddas fast för den hade gått av. Säljaren kommer från Göteborg. Jag ver ju uppe och kollade på Robbi W i helgen så jag passade på att åka in om honom o testa lite grejor som Waldorf Wave, Matrix 12 mm .. Slutade med att man kom därifrån med en P5 under armen

Ha ha ha.. Iskallt! Vi hörs av om mer detaljer kring meket med din nya träsynt.
Har själv en >20kg diskret kompis på ev. ingång så det är rena babyboomen nu, underbara tider!
Bwwaaaaaaooooowwwmmmm...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-06 15:55

Det är nog värmen som ställde till det:

Fjantig sak, just nu försedd med ljudutgång iaf.. ska nog modifiera den lite till.

bild+ljud

Otroligt "krispiga" samplingar i den.. och när ska man använda grodljudet? Eller får-bräket?
Eller ett orealistiskt "mjaauu"?

Ursprungligen av saddox:

Det är nog värmen som ställde till det:

Fjantig sak, just nu försedd med ljudutgång iaf.. ska nog modifiera den lite till.

bild+ljud

Otroligt "krispiga" samplingar i den.. och när ska man använda grodljudet? Eller får-bräket?
Eller ett orealistiskt "mjaauu"?

Jag har en oxå! Perfekt partypryl!

Fick loss en Yamaha a5000 för 1500 spänn. Perfekt sommarfynd.:kaaaka!:

Ursprungligen av Bolibompa:

Fick loss en Yamaha a5000 för 1500 spänn. Perfekt sommarfynd.:kaaaka!:

Absolut! Grattis!

saddox: Gullig!

Igår kom min JD-800. Modsticken funkade inte (smuts förmodligen eftersom det går att pitcha med den) men resten av synthen är i bra skick. Proppade den full med stråkar, blås, pads och sweeps. Lämnade dock en bank tom för mina egna första stapplande steg till programmering.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-06 17:27

Och vad hittar man när man söker efter "amazing band keyboard":

http://www.myspace.com/animalkeyboardband

hahaha.. låter ju bra.. måste gräva mer i den och se om det går att göra skoj..

Ja, en JD-800 skulle man vilja ha nångång.. det är väl den som man får rymdskeppkänsla av?

Ursprungligen av saddox:

Ja, en JD-800 skulle man vilja ha nångång.. det är väl den som man får rymdskeppkänsla av?

Ja, milt sagt. Som en kontrollpanel från ett av imperiets rymdskepp i Star Wars..

Bevaka tråden