Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 9

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-07-06 18:36

Jag har circuitbendat en Amazing Band. Fast det blev inte så kul, så den står i garderoben...

Fick hem en Pro One idag. Musikhörnan känns genast mycket hemtrevligare med lite träpanel och knaster.

Ursprungligen av robopants:

Fick hem en Pro One idag. Musikhörnan känns genast mycket hemtrevligare med lite träpanel och knaster.

Mysigt! Här får ännu en lånad Yamaha CS-10 stå för den äldre myspysfaktorn ... kommer sakna den synten enormt när den ska lämnas tillbaka ... Men jag kanske får låna den en stund till ... eller senare igen

Lite skönt utan MIDI ... man får skärpa till sig

Trasig polysix igen

Ursprungligen av Bionik:

Trasig polysix igen

varför?

billig och välljudande

Ursprungligen av Cortex:

En Korg MS-10 blev det förra veckan
Mycket dyr, men fin hyllvärmare

Vad får man ge för en Korg Ms-10 i dag? Såg att JAM hade en för 4495:- Bara nyfiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-07 18:47

En Pearl Syncussion SY-1, om jag nu bara får tid när bussgods är öppet att hämta den och skicka iväg Axxe:n till 18db på måndag så skulle allt vara king!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-07 19:07

Yamaha SY-1 Ska bli ett "Pimp my synth" projekt.

Oberheim OB-X + Encore MIDI Interface

Sjukt rå, organisk och lika tung i soundet som den är fysiskt.

Diskreta komponenter äger, helt klart.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-10 12:55

Grattis moogpower ! Visst är den sjukt fet

Ursprungligen av SynthX:

Grattis moogpower ! Visst är den sjukt fet

Tack!
Fet, jotack. Har aldrig lirat på en grymmare polyfon i hela mitt liv, med säkerhet.
Och jag har lirat: OB-8, OB-Xa, Memorymoog, Prophet-5, Jupiter-8 mfl. mfl.

Den har en karaktär som går rakt in i själen liksom ett bra akustiskt instrument, mycket levande, organisk och varm.

Inte en massa rattande och trevanden. Den har rätt oscillatorer och filter direkt, no fuzz.
Jag tror Yamaha CS-60/80/GX-1 får en att känna samma rysningar.

Fick hem min Juno-6 idag. Har gjort basljud hela dagen. Nu struntar jag i att sålde Juno 60:n för länge sedan.

visionfactory: skulle inte ge mer äön 3000-3500

Yamaha EX5 Silver Edition.

Riktigt slagskepp. Stor och tung.
Stoppat i senaste TG/OS-prommarna.

Ersätter en Motif Rack som blir till salu.
EX5 visade sig ha lämpligare antal tangenter för mig (76 vs 0).

Om någon har flash-minne till EX5/7 över finns det en köpare nu. Edit: Har redan köpt minne.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-20 12:40

En stycken Casio VZ10m, saknade mina CZ så denna får duga.

Inga syntar "per se" men iallafall en svart Macbook av Apple och en ReMOTE ZeRO SL av Johan på Jam, good times! :kaaaka!: Väldigt, väldigt nöjd med båda.
[CENTER]

[/CENTER]

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-07-20 14:17

Gratulerar Spanky! Precis det där kitet har jag spanat på också, men jag kunde inte bestämma mig för vit eller svart macbook så jag köpte en Pro istället. Du får gärna hålla oss uppdaterade angående hur Novation-kontrollern funkar. Suktar efter en sådan.

Tack och grattis tillbaka Den fungerar jättebra, hur smidigt som helst.
Jag skrev lite om den i den här tråden om du har några specifika frågor eller så.

  • Medlem
  • 2006-07-20 19:01

En trasig arp axxe till Snart kanske jag kan få ihop någon utav dom.

  • Medlem
  • 2006-07-22 00:56

Fick hem en Kurzweil K2600XS igår, fullt utbyggd och i senaste (snyggaste) färgsättning på panelen dessutom.:)

Trodde jag skulle nöja mig med min K2500R, har dock saknat de dubbla ribbonkontrollerna och användarvänligheten från min gamla K2500X så det var bara att åter göra plats i studion...

Det var dock inte den enda affären under dagen, sålde en digitalmixer och fick en mik i inbyte som dellikvid
Ett tyskt kvalitetsbygge vid namn Neumann TLM103 är inte fel...;)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-08-17 08:32

Efter hårt slit under sommaren för att bygga mig ett lämpligt utrymme för synthar och dator så ansåg jag mig värd några inköp.

1 st Ensoniq SQ80
1 st Kawai K3m

men nu börjar jakten på ett bra midi interface....

Trevligt!

Själv har jag åter lånat en Yamaha-synth ... denna gång en CS1x ... rätt trevlig liten blå sak, minsann. CS-10:an måste på service innan den får åka på liveuppdrag igen så det är bara att lära sig den nya för kommande events ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-24 20:11

mc808

Införskaffade en Roland mc808 idag:)
Efter en första kort session verkar den vara helt underbar, grymt tryck i ljuden och motoriserade reglar.

Citat:

grymt tryck i ljuden

Det är väl en ren sampler? Skriv gärna lite mer sen om hur den är att använda i praktiken.. verkar vara en kul mojäng

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-24 21:23
Ursprungligen av Volantiz:

Det är väl en ren sampler? Skriv gärna lite mer sen om hur den är att använda i praktiken.. verkar vara en kul mojäng

Det är väl en vidareutveckling på mc909, dvs med stor tonvikt på synthdelen också. 896 patcher har de proppat in (622 waves) och 128 drum kits. Varje patch kan bestå av 4 parter som även kan vara egna samplingar. 6 st effekter kan användas samtidigt. Samplingstid med max ramminne är 51 min.

Får återkomma senare när jag jobbat lite mer med den.

Ok.. den har ju varit ganska så anonym häromkring känns det som. All info jag orkat hitta om den ute på nätet har varit rent säljsnack som jag verkligen inte känner för att läsa igenom. Verkar helt klart intressant ändå som sagt. Ser verkligen fram emot lite mer info

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-04 22:46

en ny MONOMACHINE !!!!!!!!!

2 nya fräscha synthar till min studio

Har använt mig utav mina så välförtjänta besparingar och investerat i 1 st. Nordlead 3 och 1 st. Korg Triton Studio 88! Nu ska det lekas må jag säga, är för övrigt ledig en hel vecka så jag lär fixa ett par termosar kaffe, köpa en limpa cigg och sen bara ösa på!

Skall du röka ned dina nya och fina syntar? :eek:

Bevaka tråden