Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 9

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En blå microQ, äntligen! Bör anlända senast torsdag.

Det verkar säljas många sådana nu, är dom inte så bra som jag tror

Ursprungligen av ellesspe:

En blå microQ, äntligen! Bör anlända senast torsdag.

Det verkar säljas många sådana nu, är dom inte så bra som jag tror

Dom är så bra som du tror :rolleyes:

En anledning till att det snurrar så många kan ju vara att det är väl den nästan billigaste VA synten på beg marknaden och det gör väl att många köper och provar och sen inser att det inte var deras kopp té och säljer vidare.

Själv sålde jag vidare min för att jag köpt en FS1R (och jag vill bara ha hårdvarusyntar som det inte finns någon motsvarighet till i mjukvaruform) Har redan en mwXT och det känns som att XT'n täcker de ljud som jag var intresserad av med µQ'n.

Men den kräver en bra editor för att man ska komma under motorhuven och få skit under naglarna, det är då den är som roligast

Ursprungligen av replicant:

Dom är så bra som du tror :rolleyes:

<snip>

Men den kräver en bra editor för att man ska komma under motorhuven och få skit under naglarna, det är då den är som roligast

Nja... Kräver är väl ett lite starkt ord. -Jag klarar mig väldigt bra utan editor till min...

Men bra är dom iallafall...!! Känns nästan sjukt att en uQ kostar runt tvåtusenlappen när folk slänger iväg över 10,000kr på tråkiga ROMplerworkstations... :hmmm:

Ursprungligen av replicant:

Dom är så bra som du tror :rolleyes:

En anledning till att det snurrar så många kan ju vara att det är väl den nästan billigaste VA synten på beg marknaden och det gör väl att många köper och provar och sen inser att det inte var deras kopp té och säljer vidare.

Själv sålde jag vidare min för att jag köpt en FS1R (och jag vill bara ha hårdvarusyntar som det inte finns någon motsvarighet till i mjukvaruform) Har redan en mwXT och det känns som att XT'n täcker de ljud som jag var intresserad av med µQ'n.

Men den kräver en bra editor för att man ska komma under motorhuven och få skit under naglarna, det är då den är som roligast

Det var ju skönt att höra. En Fs1r trodde jag att jag skulle köpt i helgen, jag var i Stockholm och skulle hämtat den men fick inte tag på säljaren
Hittar jag en sådan så känns det som jag har allt jag behöver

Soundart Chameleon

Bara jag hittar tid att nörda till det lite kan det nog bli riktigt kul.

Enbart testat Australis-presets än, och det var väl ingen sensation, men den hade förvånansvärt fet bas.

BEHRINGER BCR2000

  • Medlem
  • 2005-11-19 15:55

Du har ju sålt din studio en gång. Har du ångrat dig?

Ursprungligen av 18db:

Du har ju sålt din studio en gång. Har du ångrat dig?

Hade man kunnat sälja sin studio fler gånger, hade jag gjort det:):)

Näj. Ångrar och ångrar. Det gör man ju med det mesta. Saknar vissa maskiner. Men å andra sidan, saknar jag inte haverierna och att koppla och bete sig. Nu får jag åtmistone musik gjord.
MS10 köpte jag för att jag behöver ett filter. Tuta ut från datorn, ge det lite "värme och karaktär" och sen in i datorn igen. Behringern ångrar jag dock lite att jag köpte. Men jag vill ha något mer att skruva på än dom få knopparna på klaviaturen!

SchniSchna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-20 01:35

Av Frebrik här på forumet har jag nu köpt en diger liten låtsasfairlight!

1 st Akai S1100
1 st Akai S1100 EX
1 st Iomega Zip
1 st Apple CDrom

Cirka 1992 hade jag inte vågat drömma om vad detta kostat på Estrad.
Cirka idag så blev priset som en häftig skön dröm.

Sitter och går igenom lite ljuddiskar, skitkul verkligen!

Har nu förmodligen färdigställt min enkla vision om en uppsättning
riktigt prisvärd och kul hårdvara, snabbjobbat och kul. Som variation
till det jag gör med Reason annars.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-22 22:04

Av Johans här på 99'an har jag köpt mig en Yamaha SY77 - RCM here I come again!

Hoppas den kommer innan veckan är slut...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-22 23:31

Har köpt en gul och fin Waldorf Q av Lasselu! Passar finfint med lillebrorsan XTk Lite väl overkill men ääh..

Vadå overkill? Nu har jag i och för sig "bara" rackmodellerna av dessa syntar, men vaffan... De är snygga ihop och det är väl ändå det som räknas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-23 10:05

Jo, iof.. Men de kan ju göra rätt lika ljud. Q:n har iof instant kraftwerkfiltret vid namn comb.. Helt otroligt ju..

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-27 00:40

En Ensoniq SD-1!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 01:07

roland r-8m

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-30 11:41

Korg Polysix

Äntligen kom min Virus Ti Polar. HELVETE vad snygg den är. Det kommer bli en lååååång natt i natt. Skrruuuuuuuuva!!!!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-11-30 19:24

Ohhh...avis...;)

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-30 22:42

Har 14moduler liggandes hemma hos volle.... apmodularen är på G!!

Sen jäklar skani få höra skadade grejjer!! hoppas på att göra det värsta analogbrötet med lådan sen... kommer se ut som fan dessutom... 100%apa!!

  • Medlem
  • 2005-12-01 15:45

Axelrem till sh-101. 80´s - here i come.

Sådärja, då har det trillat in en Fs1r i racket också.
"Nu behöver jag inget mera" :rolleyes:

Fick nyligen en Teisco S-110F som jag köpt via Vemia. Fint skick, låter kanske inte så märkvärdigt, men ett hyfsat komplement.. den har iaf potential..

En XV-5050 idag. Rompler - Trevligt

Korg VC-10 vocoder

Ursprungligen av longforparade:

Korg VC-10 vocoder

Coolt! Kör orgelsynten genom den!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-12-08 02:05

longforparade: oh oh oh oh!! Den e ju såå snygg!!

Mårre: Exakt. Därför jag köpte den ju med originalmick och allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-08 15:15

Jag hade två VC-10:or en gång... Den ena hade moddade filter som var lite mer crispiga... lät riktigt bra.

  • Medlem
  • 2005-12-08 15:31

Jag vill också ha en vc-10. Skulel göra sig fint bredvid dom andra. Har jag tur så kan jag få tag på en.

jag vill också ha en

Bevaka tråden