Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 9

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-01-09 19:02

Maffo-moffa-monster! :eek:
mp3:an funkar inte...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-09 19:09
Ursprungligen av Mårre:

Maffo-moffa-monster! :eek:
mp3:an funkar inte...

Nu funkar det, pröva igen. Glömde bort caps "S" ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 19:47

SynthX, den låter ju så sjukt bra att man blir tårögd! Lyllos!

  • Medlem
  • 2006-01-09 20:26

Måste varit norrbaggen som hänger på emlforumet du köpte av. Du kunder åkt färga mellan göteborg och kristinesand....billigare plus att du kunnat ta en rejäl fylla

Grattis till en riktig best, jarretoken i mig är såååå avundsjuk, men jag sitter och smeker en vacker Valley art som substitut

Mmmm vilket underbart filter! Så "lushigt".

Fick hem en styck Korg DSS1 med bussgods idag. Blev lite paff eftersom den skickades igår...

Något som är hemskt irriterande är att jag vet att jag ska ha en liten ask med disketter med DSS1-ljud någonstans (har ägt denna - i mitt tycke - underbara synt förut), men jag kan absolut inte hitta den. Några andra disketter existerar inte i detta hus, så jag kan inte hämta ljud från nätet och jag kan inte spara några ljud om jag sätter mig och gör dem från scratch... :/

Koolt, jag vill också ha en DSS-1. Bara för att den är fet och har oscillatorsynk.

Jo, den låter ju så grymt bra också... Man ska bara totalt glömma bort att det är en sampler och se den som en grym 2 osc synt... Saknar dock portamento (och en tredje osc hade inte varit fel heller)...

Nu ska jag ta de där två A3000 diskarna med alla vgformer från Access Virus och göra om till DSS-vågformer... Känns som en bra utgångspunkt...

Hittade förresten till sist mina disketter... Fast den disketten som jag mest av allt hoppades att skulle finnas där var borta :/ Ja, ja... nu kan jag spara nya ljud iaf...

Det blev en Juno 106 tillsist, laits gamla fina välbevarade.
Väldigt inspirerande att jobba med vs mjukvara!

Roland SH-1. Hämtar den på posten imorgon. SH-09 now superfluos. Buy it!

Ursprungligen av altemark:

Roland SH-1. Hämtar den på posten imorgon. SH-09 now superfluos. Buy it!

WOW, SH1!!!!
En polare hade SH2 och den lät svinbra!!!!!

Vad har du tänkt dig för pris på SH09.

Ursprungligen av altemark:

Roland SH-1. Hämtar den på posten imorgon. SH-09 now superfluos. Buy it!

Fy fagerlund va trevligt!
Är det inte en sån som syns i DM:s Just Cant Get Enough-video?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-18 23:50
Ursprungligen av deadbeat:

Fy fagerlund va trevligt!
Är det inte en sån som syns i DM:s Just Cant Get Enough-video?

nope... SH-1 i Just Cant Get Enough-videon.

MVH
Demokid

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 09:40

Jaa, grattis! SH1 är cool. Lite mera lulllull än på en SH09. SH09 är en väldigt trevlig maskin. Har en själv. Jättenöjd.

Fast min är i bättre skick än bilden:) now im the punk w the phunk

Grymt! Det där är grymt!

synthetic: typ 3800~ någonting... den har japansk strömstandard dock, så en konverterare behövs

deadbeat: vet inte alls, jag vet att jag har knappt ens hört depeche mode annat än vaga minnen från när MTV inte bara körde samma 3 musikvideos som högst är 3 månader gamla, utan även (gasp!) videos från flera år tillbaka!

kanske var den han syftade på?

sh-1 är världens snyggaste synt

Ok, cool. Fattade det som att det var det han hade köpt?

Edit: Jupp!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-18 23:57

Demokid: Öhm, va? SH-1 var ju vad deadbeat nämnde.

Jag köpte mig en billig mic. Röde NT1. Bra att ha grej.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-01-19 17:21

hmm. fick hem min sidstation idag. nr 81 från senaste produktionen.

ÄNTLIGEN !!!

Grattis! Mycket nöje med den lilla godingen.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-01-19 20:47

tackar tackar. och naturligtvis raderade jag alla ljud som fanns. känns lite taskigt.
letar efter ett program till mac där man kan skicka sysex filer till syntar just nu

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-19 20:51

Fortfarande inte nån synt men köpte en dedikerad phonoförstärkare, NAD PP2, till vinylspelaren idag. Det hjälpte upp signalen några dB, körde med MC-pickup i MM-ingång innan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-19 20:52

Garageband, Logic Express... Alla sequencers typ kan sända sysex-filer till synthar...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-19 21:01

lere: wiii!!! heja sidstation, världens bästa låda!!! C6 är bra att sysex-samla med, finns på elektrons sida. Hyper!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-01-19 21:20
Ursprungligen av enapa:

lere: wiii!!! heja sidstation, världens bästa låda!!! C6 är bra att sysex-samla med, finns på elektrons sida. Hyper!

jag är toknöjd med att jag köpte maskinen. den kommer jag mig aldrig att göra mig av med.
Ljuden sitter ju som handen i handsken dessutom.

och C6 var bra att du nämnde. deras fonts är lite svåra att läsa ibland. tack som fan.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-19 21:27
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-01-19 21:33

tack. läste fel och blev sur (mest pga röksuget just nu). tog precis in ninja banken för att testa. nu kan man ha roligt

Nu fattas bara en editor till microKorg för OS X sen är allt perfa !

Bevaka tråden