Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ström till Yamaha CS1x

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-29 15:36

Är det någon som vet vilken adapter man ska använda till Yamaha CS1x? Det står ju inget på synthen, jag har inte hittat något på google heller, utan nu har jag tre adaptrar som ligger på golvet och vet inte vilken jag ska använda. Har en 9V, en 12V och en 16V och vill ju ogärna pajja synthen. Någon här som har CS1x och kan läsa vad det står på adaptern och meddela mig? Tack.

Enligt bruksen på yamahas hemsida heter den PA-3B

  • Medlem
  • 2005-09-29 17:24

Aha, tack så mycket. PA-3B är 700 mA och jag har nu sorterat ner mina adaptrar till två möjliga, och en av dom har jag använt hela tiden tidigare. Den är på 12v och 600 mA (inte 700). Hoppas det funkar ändå....

...japp, nu låter det i synthen, så det måste ha varit denna jag använde hela tiden. Kan man köra med 600 när det ska vara 700 egentligen? Kanske kvittar? Viktigast att det är 12v och inte högre eller lägre, eller...?

Om det skiljer några hundra mA eller någon volt spelar inte så stor roll på dagens prylar, för dom justerar upp eller ner efter vad som komer in. Det viktigaste är att inte polariteten är fel eller den får fel på växelström/likström.

Vissa av alesis och lexicons prylar ska ha växelström, och det skiljer alltid på polariteten mellan roland och yamaha prylar.

Milliamperevärdet anger bara hur mycket effekt du kan ta UT ur trafon, inte hur mycket synthen drar.

  • Medlem
  • 2005-09-29 17:43

Då har man lärt sig något nytt... tack ska du ha!

1
Bevaka tråden