Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audiophile-fråga

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu spyr jag på mitt inbyggda Dell-ljudkort...man blir ju deprimerad över resultatet när man spelar in.

Jag har länge funderat på ett Audiophile 2496 men dragit mig för det hela pga 2 anledningar.

1. Jag är skraj för att installationen i min Dell Dimension 8400 ska vara för invecklad för mig att förstå.

2. Jag trivs med vanliga "mini-tele" in/utgångar och vad jag har förstått så är det rca-in/utgångar på Audiophile.

Så till mina frågor då.

Är installationen av kortet komplicerat (är det en massa kablar som måste anslutas?) eller är det är det bara att trycka in kortet i en ledig kort-plats typ?

Är det ett måste att använda mixerbord eller funkar det att
köpa några "RCA >Tele-kablar" på Claes Ohlson?

Det är bara att trycka in kortet å sen börja bråka med drivrutiner

RCA->tele ska fungera. Vad ska du koppla in?

Kolla in ESI Juli@ annars.. det verkar vara ett klart bättre kort för liknande pris. Audiophile-kortet börjar bli gammalt..

Eftersom jag mest sitter med lurar när jag spelar in så vore det ju idealiskt om man kunde hitta någon sladd som "klämmer ihop" stereoutgångarna till en.
Det jag kommer att spela in består väl mest av gitarr och synth och en del sång.

ESI Juli@ verkar ju också intressant men det verkar ju aningen dyrare dock...såg ett Maya44 MKII på blocket....hur står det sig mot ett "2496"?

Ska du koppla i lurar behöver du en hörlursförstärkare.

Aj då...det tänkte jag ju inte på dock.

Det verkar ju onekligen som att ett litet mixerbord skulle lösa alla mina problem , men om man skulle satsa på en Audiophile-USB-burk så är det väl normala tele in/ut samt hörlursförstärkare?

1
Bevaka tråden