Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är alla analogsyntar?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 16:50

Okej så jag fick helt oväntat lite deg, inte mycket men tillräckligt för att köpa en halvsimpel polyanalog t.ex. Prophet/OB-8. Eller en lite mer avancerad (klassisk) monoanalog t.ex. MS20, multimoog, Odyssey eller nått annat analogkultigt.

Så vad gör man... man går in på blicket, vedolin m.m. Var e alla analogsyntar, bara keyboards, och digitalsyntar ifrån 1988-92!!! Förr kryllade det av analogsyntar. Man tycker att folk skulle börja sälja sina analogsyntar nu när det finns plugins, VA och miniversioner men ikke.

Finns det bättre ställen att leta på? (säg inte ebay.com) skulle aldrig våga köpa en dyr och gammal synt ifrån USA. Tänk om säljaren ljuger om skicket, eller nått händer under transporten. :eek:

\\Gnutten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-19 16:53

Vänta tills efter jul. Då brukar allt roligt säljas av. Av någon konstig anledning :rolleyes:

  • Medlem
  • 2005-10-19 16:54

Alla godbitar är redan sålda till folk som vet att värdera dem. Bara ge upp, sälj de analoger du har nu och köp en laptop.

Eller så gör du som jag har gjort genom åren, väntar tills man hittar det man vill ha även om det tar några år. Stoppa undan pengarna bara och vänta.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:25
Ursprungligen av jgb:

Alla godbitar är redan sålda till folk som vet att värdera dem. Bara ge upp, sälj de analoger du har nu och köp en laptop.

Eller så gör du som jag har gjort genom åren, väntar tills man hittar det man vill ha även om det tar några år. Stoppa undan pengarna bara och vänta.

Men vad ska jag med en laptop till... den går det ju inte att spela spel på. Jag vill ju ha en synt att ratta på. *snyft*

Vänta... men det bränner ju i fickan!

\\Gnutten

Ursprungligen av Gnutten:

(säg inte ebay.com)

ebay.de

Tyskarna är rediga, kolla bara så den du köper av är 99-100% grön, då lär du inte råka i trubbel.

Eller ebay.se, som även kan kolla tyskarnas grejer, fast med svensk styrsida och svenska priser.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-19 17:07

Ja, var är Jupiter-6:an med Europamod för 7500kr? Det finns iof en ARP Solus, den kanske är lite sköjj att ha..

...fick en liten lapp i brevlådan...

Citat:

SOM BLOCKET, FAST BÄTTRE!

www.bliavmed.se

Finns dom där?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-19 18:39

tycker det verkar som det dyker upp lite analogt då och då på vendolin, men håller med om att det är allmänt svårt att hitta godbitar.

ebay är mitt tips. och kanske fråga lite sas-folk lite försiktigt.. annars kanske analogue.org kan hjälpa till med lite prylar?

Som sagt, syntarna kommer inte när man knäpper med fingrarna. Faktum är att tillgång på syntar och en välfylld plånbok inte riktigt synkar. När jag för några år sedan var på jakt efter en Yamaha AN1x var de som bortblåsta. Jag letade i en månad innan jag köpte en Korg Wavestation. Innan dess ahde de synts ganska regelbundet. En Emax har jag annonserat efter då och då men inte fått ett enda vettigt svar. Ett tag var det fullt med Waldorf Microwave XT till salu. Några månader senare skulle jag köpa en, då var de borta. Nu skiter jag i att leta. Det är liksom ingen idé. Om inte berget kommer till Muhammed får Muhammed snällt foga sig och komma till berget. köper jag något så är det ett rent impulsköp. Man kan med hjälp av vetenskapliga metoder faktiskt bevisa att de syntar man letar efter försvinner från begagnatmarknaden i samma ögonblick som man får flis på kontot.

  • Medlem
  • 2005-10-20 07:45
Ursprungligen av Real Parakeet:

Som sagt, syntarna kommer inte när man knäpper med fingrarna. Faktum är att tillgång på syntar och en välfylld plånbok inte riktigt synkar. När jag för några år sedan var på jakt efter en Yamaha AN1x var de som bortblåsta. Jag letade i en månad innan jag köpte en Korg Wavestation. Innan dess ahde de synts ganska regelbundet. En Emax har jag annonserat efter då och då men inte fått ett enda vettigt svar. Ett tag var det fullt med Waldorf Microwave XT till salu. Några månader senare skulle jag köpa en, då var de borta. Nu skiter jag i att leta. Det är liksom ingen idé. Om inte berget kommer till Muhammed får Muhammed snällt foga sig och komma till berget. köper jag något så är det ett rent impulsköp. Man kan med hjälp av vetenskapliga metoder faktiskt bevisa att de syntar man letar efter försvinner från begagnatmarknaden i samma ögonblick som man får flis på kontot.

Jomen visst e det så......känner igen detta till 100%

Steve, DU vet väl var alla analogsyntar är
18db är också lite skyldig till torkan

1
Bevaka tråden