Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket för en beggad Elektron MD?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket tycker ni att man kan betala för en begagnad Elektron Machinedrum? Den jag kollat på är ca 3år (en av de 100 första säger han), har gamla encodersen (finns tydligen nya vad jag hört?) som börjar bli lite slitna, dvs de är inte alltid helt exakt när man ska ändra parametrar. Killen vill ha ca $550 dollar som är ca 4400kr (jag bor i NY). Är den värd det? Jag har varit i kontakt med elektron angående utbyte av encodersen till de nya men har inte fått nåt pris ännu.

Jag är ute efter en trummaskin för house/electro/techno. Var först ute efter en TR808 men bestämde mig för att jag inte ville ha den iaf. Lyssnade på MD:n och tyckte den verkade passa min musikstil bättre. Har ni några andra tips på trummaskiner runt 4000kr?

Tjenare HAL,

MD-n är extremt bra för de stilar du beskriver, och 4400 är ett bra pris, även om det förstås är lite läskigt att rattarna börjar slira. Elektrons service är dock väldigt bra.

I Sverige hittar du inte en MD under 7000:- skulle jag säga. Någon som har annan erfarenhet?

  • Medlem
  • 2005-10-21 09:50

Till det priset, köp för fan!

Det enda du kan hitta som är i närheten av den i närheten av det priset är en sampler. Det har funnits service för Elektron-prylarna i USA, men jag vet inte riktigt hur det är med det nuförtiden. Hoppa in på http://www.elektron-users.com/ och fråga runt lite, de vet bättre.

Hade själv samma problem med rattarna men fick de utbytta av Elektron när jag ändå uppgraderade till UW. Kommer inte ihåg vad det kostade. Ingen frakt dock för mig när jag bor i samma stad som Elektron, bara att droppa förbi och lämna maskinen.

Absolut. Slå till på stubben, det är det bästa pris jag någonsin hört talas om.

1
Bevaka tråden