Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NTP strul

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ingen som helst kontakt med time servrarna apple tillhanda håller o inte andra NTP servrar heller..

Hur är det möjligt, detta fel uppenbarar sig endast då jag kör från jobbets nät.

Tanken har slagit mig att dom klantat till sig i routern o inte släpper igenom port 123 trafik.

Men då borde man väl ändå kunna pinga en sådan server på en annan port eller köra en portscan mot servern?

Felet påverkar både OSX och OS9 datorer.. o är väldigt irriterande.

Jag förmodar att du har testat funktionen genom att ställa din klocka fel och sedan se om den blir tillrättad av timeservern.

I går fick jag ett strömavbrott och klockan i en av mina datorer ställdes om till den 1 jan 1970!!!

Jag använder "time.euro.apple.com" och det har fungerat bra? trots att jag sitter bakom en router. D-Link router.

Alltså jag får ingen kontakt med servrarna från någon dator inom vårt nät.

Det står även att systemet inte får någon kontakt med tidsservern så den har ju ingen möjlighet att rätta till någon ev felaktig tid.

Men eftersom du kan komma åt time.euro (som även jag försöker komma åt) så måste det ju vara något med vårat nät..

Testat att kånka in en Mac i nån PC-datasal och testat synka klockan? Likdadant fel där?

Bergis routern på "jobbet" (skolan för mig) som blockerar viss trafik...

1
Bevaka tråden