Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

A-station?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har blivit "erbjuden" en A-station på Ebay för GBP 140 (+20 i frakt) dvs 2300-2400 SEK.
Är det ett pris som är rimligt? Snabba svar tack!

Är det förresten någon med mer Ebay-erfarenhet som vet varför det kommer ett "second chance offer" så ofta, det känns lite mysko.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-09 11:19

Sånt ska du nog undvika. Läs här t.ex:

http://www.99musik.com/forum/showthread.php?p=43915

Fast det är ju lite svårt att tolka vad du menar med "blivit erbjuden". Har du chans att buda på ett sådant pris eller föregår det 'utanför' ebay?

Jag har bjudit på en A-station upp till 140 men den gick för 155.
Det kom ett meddelande från säljaren att jag kan få köpa en ändå för 140.
Visserligen kan det ju bero på att han har flera eller att köparen backat ur men det var faktiskt tre st högre bud än mitt.

Jag har läst på lite mer och enligt Ebay är detta helt ok, det gäller samma regler som vid vanliga köp. Säljaren i detta fall har bra betyg 98,7% och har sålt 107 artiklar så det är nog ingen fara.

Men huvudfrågan kvarstår: Är det ett bra pris?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-11-09 11:38

Om det är ett bra pris kan jag ej svara på men Second Chance behöver du inte vara orolig för för säljaren kan välja vilka han ska erbjuda second chanse till av alla som bjudit.

Tycker faktiskt det låter lite dyrt, rent spontant. Komme iofs inte ihåg vad dom gick för nya.

Tror du får tex. Nord Rack och Korg MS2000r för ungefär samma pengar numer, och dom har mycket trevligare gränsnitt, om än färre röster.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-09 12:20

Jag gav 1800:- för min beggad från (svensk) affär, med garanti & allt.

1800 var billigt, Musikbörsen har en för 3995, kanske kan pruta 50%

Anledningen till att jag vill ha en A-station i stället för MS2000 är mitt begränsade rackutrymme (och muskelmassa), en A och en Fs1r skulle komplettera mitt rack perfekt.

Men jag tror jag avstår denna gång i alla fall.

Hur vet man att det inte är en kille som först trissar upp priset så mycket det går med hjälp av fiktiva bud och sedan erbjuder den till den äkta budgivare som bjöd högst? Denne tror då att han gjort ett kap och kan få varan till snarast lite under vad som är "going rate på e-bay". Låter lite småmysko med "second chance"-förfarandet tycker jag. Borde det inte vara så att säljaren måste sälja till den som bjuder mest och inte får sälja till någon annan utan ny auktion?

Jag gav nog 1250 SEK för min när jag köpte den.

Fan vad billigt ni har handlat, ingen som vill sälja?

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-09 13:56
Ursprungligen av ellesspe:

Fan vad billigt ni har handlat, ingen som vill sälja?

Sålde den efter två veckor för 2600:-

Jag bytte min micromodular mot en A-station.

Han värderade sin A till 1400 kronor i annonsen.
Micron är ju värd lite mer men jag behövde fler röster, och jag behövde det snabbt!!!

kände inte till detta fabulösa forum då.

1
Bevaka tråden