Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland SH-201 video

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-23 18:45

Schysst, ett Roland-goes-Crunk'N'B demo. Tydligen samma syntes som i V-Synth "några av vågformerna i V-Synth" säger han väl. Hade vatt fint att ha som litet masterkeyboard, med VST möjligheter och allt OM den hade haft aftertouch...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-23 20:07

Nja, han säger att det är samma VA-syntes som i JP8000 och V-Synth*. Och det är ju bra. Kul liten synt som verkar kunna väldigt mycket bra saker. Och ultratrevligt pris. Känns ju faktiskt som en... ny Jupiter 4 eller nå't... känns det som. Back with the hands on liksom. Heltufft att den inte har display!

*) Fotnot: V-Synth har utöver detta även sampling samt VariPhrase-funktioner som SH-201 saknar.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-23 20:21

Om jag får vara messerschmitt så säger han att den har VA-motorn från V-Synth och har "a lot of the same waveforms as JP8000"...
Det känns inte så intressant tycker jag...V-Synth:ens VA-motor impade då inte på mig...
Jag gillar däremot VSTi-integrationen som i Virus Ti...bra idé...

Juno-G-videon finns också tillgänglig nu!

Silky T!

Säg att jag hörde fel när han sa att man fick upp fler parametrar via editorn än vad man kunde nå direkt på synten. En sådan skall jag INTE köpa nu. Då hade jag hellre köpit en JP-8000 till, för det är en seriös synt.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-01-25 11:20
Ursprungligen av Real Parakeet:

Säg att jag hörde fel när han sa att man fick upp fler parametrar via editorn än vad man kunde nå direkt på synten. En sådan skall jag INTE köpa nu. Då hade jag hellre köpit en JP-8000 till, för det är en seriös synt.

Håller med pippin till fullo, jag vill åtminstone komma åt allt från själva synthen istället för att gräva i någon mjukiseditor bara för att få fram det ljudet jag vill ha. Jaja detta kanske är framtiden men ändå

Om jag inte var intresserad av Juno-G innan jag sett den där fjollan dema den så vill jag absolut inte ha den nu. Fyffan!

Ursprungligen av Real Parakeet:

Om jag inte var intresserad av Juno-G innan jag sett den där fjollan dema den så vill jag absolut inte ha den nu. Fyffan!

Inte vara rädd för att bejaka din kvinnliga sida, pippin! Om du köper en Juno-G så kanske Silky G kommer hem och demar den för dig. Iförd endast fenderstrata.. Mmmm!

Ursprungligen av Real Parakeet:

Om jag inte var intresserad av Juno-G innan jag sett den där fjollan dema den så vill jag absolut inte ha den nu. Fyffan!

Vad har alla emot Juno-G Den ser bra ut och låter bra enligt mig i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-23 21:06

Måste alla demos gå ut på att lira r n b? fett avtändande. Mtv attack.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-01-23 21:18

av någon andledning känns det som att jag måste säga att sh201 känns rolig. och jag menar det. men skulle jag stå framför och testa den vet-i-fan om jag känner mig lika intresserad.

[iofs har jag ju precis fått min sid och den skall bli mästare på. andra synthar få fan vänta.]

  • Medlem
  • 2006-01-23 21:22

underhållning på hög nivå, sicken kille...

  • Medlem
  • 2006-01-23 21:26

det blir bara värre... helvetes maskin-våldtäkt på junon. måtte de få skabben och nageltrånget när gessle är klar med dom.

http://rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=771&ParentId=83

Känns som Backstreet Boys kan känna sej trygga ett tag till...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-23 22:03
Ursprungligen av Peter H:

http://rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=771&ParentId=83

Känns som Backstreet Boys kan känna sej trygga ett tag till...

God help us... :rolleyes:

Fast Juno-G verkar ju faktiskt vara en helt OK maskin om det är den typen av musik man vill skapa. Men det är fortfarande en gåta varför den heter Juno?

SH201: Stort + för USB och att den funkade som en vst i sequencern. I övrigt...lite tråkig faktiskt.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-01-23 21:33

börjar tro att "sliky t" mer tjärtgosse än musiker...

  • Medlem
  • 2006-01-23 21:34

måtte hela roland få skabb... det blir ju bara värre och värre.

Silky T rules!

Tycker det verkar vara en rätt vettig förstamaskin. Men inget för synthnördar direkt...

Jag blev också rätt impad av Juno-G: 128 röster, sequencer med 4 audiospår, ljud från Fantom-serien? Klart okej, även om det inte har mycket med tidigare Junos att göra.

Silky T hade ju en skön ganska bögig stil, och det är ju bara positivt. (Han låter för övrigt som snubben som snackar horoskop på David Holmes 'Lets Get Killed'.) Juno-G:n verkar ointressant som synt, men den kanske är något för liveuppträdanden, man kan ha lite audio förinspelat, lite försequensat och man kan skifta mellan olika ljud snabbt etc.

leere: det verkar som du är mer heterosexuell än musiker

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-01-23 22:40
Ursprungligen av altemark:

leere: det verkar som du är mer heterosexuell än musiker

min läggning har ingenting med det här att göra. kan väl dock säga att jag är sambo med en mycket fin tjej.

Söt ponke, Silky G... Men allvarligt, det verkade ju finnas en riktigt kompetent sequencer i Juno-G'n, och en digitalporta dessutom. Perfekt för dansband att använda till backingtrack. Men förmodligen inget för oss nördar på 99..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-01-23 22:30

Kollade in videon för SH-201 och suget minskade lite, men ändå kändes den helt rätt. Konceptet med en enkel synt som låter bra och som intergrerar sig enkelt med ens laptop har jag saknat väldigt länge. SH-201 känns som något som komma skall liksom... Dock kommer jag inte införskaffa någon sådan, den kändes lite för enkel för mig.

Silky T rules!

VP-550 kändes väl rätt kul egentligen. Kommer nog bli en bäst-säljare för dansband...

hehe blev spyfärdig av bilden på Rolands hemsida.

Silky Tssss läspningar påminner mig om Marieme från idol. Var väl en okej demo ändå?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-23 23:20

Det är ju bra att de har kvar den gamla D-beamen!

Ursprungligen av leere:

min läggning har ingenting med det här att göra. kan väl dock säga att jag är sambo med en mycket fin tjej.

Som jag undrat.....

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-23 23:24

Låt dom va!!

Annars kommer vi aldrig få några fler syntar, så jäkla bajsig är dom inte, jätte bra ideér och dom f¨r väll desanjna som deras egen syntjävel 5ggr på ett år om dom vill?

Tycker man kan klaga på posten, men detta är ju iaf anäloga imitationer och porta i klaven!!

  • Medlem
  • 2006-01-23 23:33

ja, och samtidigt så mycket vardelös och bortslarvad potential och mantid så att det skär i hjärtat...

Bevaka tråden