Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GX7 - Yamaha DX7 to Modular G2 Conversion Tool

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-02-19 22:39

Om man vill ha mer DX-sound i G2:an.
http://www.progsounds.com/forum/showthread.php?t=936

  • Medlem
  • 2006-02-20 08:28

Det här är mäktigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 09:17

Yes. Ytterligare ett skäl att dreggla över en G2:a...:)

Varför Clavia inte kan/vill släppa sin DX7->G1-konverterare kan man ju fråga sig...

jo jag har ju slutat med sånt här men skulle va kul med nån åsikt om hur det låter.
jag laddade in några av mina dx11-ljud i fm7 o de lät inte alls riktigt. ok nåns kompis bror skulle inte hört nån skillnad men det e ju inte det man e ute efter.
däremot har jag en "lately bass" emulering i G1 som inte låter likadant men bra på ett annat sätt

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-02-22 04:18

Men vafan......min plånbok p a l l a r inte en G2...inte på långa vägar...billigare för mig att köpa orginalet... Nej, ärligt talat, bra jobbat Clavia! Får se på en sådan till G1 nu då. *snälla*

  • Oregistrerad
  • 2006-03-29 15:10
Ursprungligen av Clase:

Men vafan......min plånbok p a l l a r inte en G2...inte på långa vägar...billigare för mig att köpa orginalet... Nej, ärligt talat, bra jobbat Clavia! Får se på en sådan till G1 nu då. *snälla*

Fast till G1 blir det inte lätt eftersom den inte har en DX-matris. Det blir en grunduppkoppling för varje DX-algoritm det.

Meh... DX7, är den så skoj egentligen? Klassisk, javisst men halvkul ljudmässigt. IMHO givetvis. En FM7 till G2 det hade varit något det pôjka.

1
Bevaka tråden