Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kraftwerkspotting

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MOOG & ARP ?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-03-03 22:22

Pocket Calculator-publiken var hårdrock!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-04 00:51

COOLT!

OMG! vad jag har skrattat....har ni inte reagerat på han som presenterar videon? jag kan inte titta längre...helt tårögd av skratt.
"CRAFFTWEÖURHK - ÅHTUBAAHHN"

EDIT: kollade nu...vackert! haha, såg ni smilet där på slutet! FASONER!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-03-04 05:28

underbart. tack för länken !!!

Coolt!
(Fasen va man kan hitta sköna videoklipp på den siten )

Grymt. Kraftwerk härskar oinskränkt, trots de senaste 25 årens trams. Egentligen känns det lite konstigt att göra synthmusik när de redan gjort alla de bra låtarna. Ungefär som att försöka spela gitarr efter Hendrix eller trumpet efter Gillespie (som förresten lär ha sagt en stor sanning):

I don't care too much about music. What I like is sounds.
-- Dizzie Gillespie

Tycker det är så skönt att se dom när konceptet fortfarande var mötet mellan människa och maskin. Dom tappade bort det nånstans på vägen tyvärr...

Har aldrig förstått vad dom där tre andra gör i Kraftwerk. Wolfgang Flür och Karl Bartos gjorde helt rätt som hoppade av kraftwerk innan Ralf Hütter bokstavligt talat cyklade bort sig i dom franska bergsmasiven.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 15:26

haha, såg big lebowski tidigare idag.... kom att tänka på peter stormares karaktärs band, som heter just autobahn. märkte inte det förrän nu att skivan heter nagelbett.

Jag tycker att Kraftwerk varit konstant skitbra, hela sin karriär.
Electric Café må vara deras svagaste platta, men fortfarande är den bättre än det mesta.

TDF Soundtracks är förresten sjukt missförstådd och hör till 2000-talets klassiker imo.

Ursprungligen av Dumb Dan:

Jag tycker att Kraftwerk varit konstant skitbra, hela sin karriär.
Electric Café må vara deras svagaste platta, men fortfarande är den bättre än det mesta.

TDF Soundtracks är förresten sjukt missförstådd och hör till 2000-talets klassiker imo.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Fast jag tycker att Electric Café är ett mästerverk

mumma

Dags att plocka fram strumpstickorna & börja vifta lite

Electric Café är grymt bra. Den plattan har iTunes snart fått fnatt på

  • Medlem
  • 2006-03-06 22:21

Electric Café är nog missförstådd av många, varför fattar jag inte, instämmer att den är grym!
Cool video, sköna klipp Fast jag tycker att Karl juckar lite väl i slutet av Pocket Calculator :kaaaka!:

Ursprungligen av Dx200:

Electric Café är nog missförstådd av många, varför fattar jag inte, instämmer att den är grym!

Jag tänkte säga samma sak tidigare, men jag avstod för att jag förmodligen skulle bli utskrattad. Allmänt tycker jag att mycket av Kraftwerks musik är missförstådd. Många verkar inte förstå deras humor utan ser bara fyra allvarliga gubbar som imiterar robotar.

I en intervju berättade Wolfgang Flür om deras första USA-turné. Dom hade bara tio låtar, men var tvugna att fylla två timmar. Det löste dom genom att låtsas stämma sina syntar i flera minuter mellan varje låt. Det kallar jag humor. :kaaaka!:

Efter lite Kraftwerk kanske man vill lära sig att ratta en analog sequencer? Nåväl, kika här -> (viss språkförbistring kan uppstå

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 00:01
Ursprungligen av deadbeat:

Efter lite Kraftwerk kanske man vill lära sig att ratta en analog sequencer? Nåväl, kika här -> (viss språkförbistring kan uppstå

Helt jävla underbart! Tack!

  • Medlem
  • 2006-03-06 23:57

fint! tack för klippet.

1
Bevaka tråden