Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moog Prodigy

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-07 09:23

Klurar på att köpa mig min första MOOG. Spanat lite på Prodigy, dels för utseendet, plus att den verkar vara en juste instegsmoog. Vad ska man ge för dem? Någon som har en till salu? Någon användare som kanske kan ge en liten recension Har den fel och brister man bör veta om?

Mvh Steve

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-07 09:46

Min första Moog var osså en Prodigy. Riktigt trevlig liten synt som verkligen hade ett eget sound, inte nått Curtis/SSM sound. Filtret kunde verkligen låta moogkladd och varm men kunde även göra synkljud som kunde skära igenom betong. Den är även rätt stabil om man låter den värma upp i typ 15 minuter. Jag hade den tidiga versionen utan CV/Gate men som tur hade den tidigare ägaren ploppat i Kenton MIDI.

Ägaren före mig hade strippat bort faneren efter som den lätt släpper, lite som PolySix/MonoPoly men Prodigy har i alla fall riktigt furuträ under så det ser riktigt snyggt ut. Ni kan se lite bilder på min strippade Prodigy på vintagesynt.com som lite överallt på nätet/annonser.

Nackdelen med Prodigy är att kvaliteten på rattar/switchar är av den billiga sorten, lite som på t.ex. Pro~One men pottarna känns stabial (inte som Pro~One). Samt att man ibland saknar riktiga ADSR envelopes men som sagt det var en budget moog. Den har i alla fall sitt moog sound och det är viktigare!

MVH
Demokid

1
Bevaka tråden