- Jernberg
- Medlem ●
- Göteborg
Tjooohoo! Det är DETTA som är så förbannat kul och speciellt med att vara Mac-freak. Alla spekulationer inför Apples nya påhitt är inget annat än skitkul att följa.
Vilket annat datorföretag har så hängivna användare? Å andra sidan, när lanserade t ex Compaq eller Dell något innovativt, eller något "insanely great"??
Go Apple!!
Är det någon fler än jag som har tänkt på att Apple har varit VÄLDIGT tysta om MPEG-4, trots att långt gångna Betor har funnits till QT sedan åtskilliga månader.
Min gissning är nog att Apples nya "Gismo", kommer att ha MPEG-4 i någon form, det är för övrigt också ett bra tag sedan iMovie uppdaterades...
En kombinerad DVR(Digital Video Recorder) och MP3 spelare, som administreras över Airport, blir nog min gissning inför morgondagen...
Ja, vad det nu är som presenteras imorgon är det väl ytterst få som verkligen vet, vi andra bara famlar i blindo. Men jag tänkte inte gissa på nån ny mobiltelefon med OS X (jobbigt med att se ikonerna i dockan i så fall utan det jag fundrar över är det här med att Apple lovat rätt mycket inför imorgon.
Om vi säger såhär: ingen här säger väl emot mig om jag påstår att varje gång Apple ska göra ett uttalande eller visa nåt eller hålla ett keynote så går spekulationsvågorna höga i macvärlden? Det gör dom även om Apple till och med uttryckligen säger att det inte ska komma nåt nytt. Men denna gång har Apple själv sagt att nåt nytt ska komma. Och inte bara det, utan detta nya ska vara "groundbreaking".
Apple lovar alltså rätt mycket, och det för en publik som redan innan har för högt skruvade förväntningar (se bara besvikelsen vid senaste MW Expo). Med andra ger de grogrund för fullkomligt skyhöga förväntningar, såna som rimligtvis inte kan infrias.
Så jag hoppas bara innerligt att de också levererar något imorgon (idag) som verkligen är något utöver det vanliga, så att inte hela den entusiastiska macvärlden bara får ur sig ett gemensamt "Doh!"...
Re >"Så jag hoppas bara innerligt att de också levererar något imorgon (idag) som verkligen är något utöver det vanliga, så att inte hela den entusiastiska macvärlden bara får ur sig ett gemensamt "Doh!"... "
För att spe på detta lite extra kommer här ett par rader från go2mac: "Go2Mac sources close to the project are mum saying only that "everyone will want one" and "on a scale of 1-10, it is an 11." Strong words indeed."
- Olle
Vad tror ni om denna länk?
http://g5sphere.cjb.net/
/John
[ 23-10-2001: Meddelandet ändrat av: johnnie2times ]
Någon som vet hur dags idag vi kan räkna med att få veta?
MVH mattias
Skapades ursprungligen av: johnnie2times:
Vad tror ni om denna länk?
http://g5sphere.cjb.net/
/John
[ 23-10-2001: Meddelandet ändrat av: johnnie2times ]
Cool!
SNygg referens till Dogma längst ner!
Skapades ursprungligen av: Mattias Bengtsson:
Någon som vet hur dags idag vi kan räkna med att få veta?
MVH mattias
Antagligen sent i eftermiddag.
Enligt denna sida skall det sändas via QuickTime Live; http://www.thinksecret.com/features/digitalhub.html
Men jag har inte sett någon indikation på det på apples hemsida.
/John
Nja, enligt dagens Think Secret skall det inte bli utsändning.
Mina förväntningar är höga efter allt surr här
Vad blir det......?
Anders
Enligt en högt uppsatt kille inom Apple Sverige som jag träffade igår, ska vi skruva ner förväntningarna. Lite trist...
[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Mattias Bengtsson:
[B]Någon som vet hur dags idag vi kan räkna med att få veta?
Kl. 10 lokal tid, dvs. kl. 19.
Skapades ursprungligen av: hallgren:
IDG tror på den här varianten:
http://www.spymac.com/index.html
Vad gör ett Dellpapper hos Apple? Eller har någon vid Dell snott grejen hos Apple
Personligen låter det lite för bra med ett mini OS X. Och Apple skulle nog aldrig skriva ett blaffigt "iWalk" på sin manick.
Men den som lever får se...
Brukar inte apple vara rätt snabba på att få bort bilder på "hemligt" material som ligger ute! Antingen sover apples advokater eller så är spymac ute och cyklar! Bara en tanke
/john
Känns iaf som om plånboken kommer få sig en kyss snart
från http://maccentral.macworld.com/news/0110/23.event.php :
Apple´s new device is a hard drive-based music player: iPod.
• Music players: flash (MP3) player, hard disk player, CD player, MP3 CD player
• MP3 (incl. VBR), WAV, and AIFF playback. Holds 1000 songs.
3 breakthroughs in iPod: 1. Ultra-portable. Ultra-thin hard drive. 1.8 inch hard drive is .2 inches thick. 5 Gigabytes. 1000 songs at 160K bit rate.
• One hour recharge, 10 hour battery capacity charges over FireWire -- no charging cable needed
• 20 minute skip protection FireWire built-in. fast -- entire CD download in under 10 seconds
• "To have your whole music library with you at all times is a quantum leap when it comes to music. And iPod fits in your pocket. Never before possible."
Om den kostar 3000 spänn eller mindre lägger jag en beställning ikväll!
Fungerar ihop med iTunes 2, FireWire-laddning (inkl strömladdning), total synkning med iTunes, fungerar också som FireWire-hårddisk om man vill det. Stor som en kortlek...
:eek: vill ha!! :eek:
När kommer den till svenska apple store? Nån som vet hur det funkar att köpa från AppleStore US?
Anders
Skapades ursprungligen av: Acke:
Detta kan bli riktigt skoj...
Mycket trevligt!
Är det en MP3-spelare med iTunes-gränssnitt på g eller?
hmmm... hur mycket visste Acke? Detta var första inlägget i tråden. Gurus leker viskleken...typ
Anders