Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon varit på en musikmässa?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 09:42

Jag har en fråga till er som varit på men musikmässa typ Frankfurt eller NAMM. Vad är det för människor som går på dessa mässor, musiker, musikaffärer? Kan man som privat person köpa musikutrustning på mässan. Jag förstår att t.ex. Roland/Korg inte säljer direkt på mässan men kanske mindre obskyra tillverkare, typ någon liten synttillverkare eller Dave Smith?

\\Gnutten

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-23 11:31

Det man kan köpa på mässan i Frankfurt är äcklig skinkschnitzel i bröd för > 5 Euro. Bara en köttbit och ett bröd, ingen sallad, ingenting mer. Ser man frågande ut pekar de på en senapsbehållare. Vill man ha grönsaker till går det bra med jästa sådana i form av öl, serverad kall och i plastmugg. Alla möjliga tyskar går på mässan. Tjocka tyskar, burdusa tyskar, påtända tyskar, sanslöst vackra tyskor. Och mitt i allt en och annan vilsen men ödmjuk japan. Samt förvirrade men snälla spanjorer och anspråkslösa musikgrossister från Indien som vill handla hela lagret på plats. När jag var tur hade jag turen att få in en Kraftwerk-medlem i vår monter, det var en häftig känsla. Men han ville inte vara där inne allt för länge. Jag hade tänkt ta med honom hem.

Låter ju kanon...

Så med andra ord..

Man kan åka dit om man har pengar, vilja och en fot i branschen?

Tyskor.. Låter så bohemiskt. Som gnyperintellektuella varulvar med förkärlek för Dali.

1
Bevaka tråden