Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vyzor editor för Evolver

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar som dom gjort ett bra jobb på Vyzor när dom skrev editorn
för evolvern , tyvärr tror jag inte att det går att köpa den just nu !!

Screens: ( längre ner på sidan ) http://www.vyzor.com/Underway.html

Manual i PDF : http://www.vyzor.com/Manuals/Evolver/Vyzor%20Evolver.pdf

Skall köpas

// Jakob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 09:24

Wow riktigt snygga. Coolt att den finns för PolyEvolver Keyboard som jag förhoppningsvis har snart. Fast vad ska man med en editor till när man har alla mysiga rattar.

MVH
Demokid

Ursprungligen av Demokid:

Wow riktigt snygga. Coolt att den finns för PolyEvolver Keyboard som jag förhoppningsvis har snart. Fast vad ska man med en editor till när man har alla mysiga rattar.

MVH
Demokid

Som jag fattar det så är bilden på länken som liknar poly evolvern bara ett typ
overlay för din desktop evolver , du kan alltså skruva via mjukvaran precis som en vst synt vilket gör det riktigt enkelt !!!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-03-24 09:33

Wow!!

Gör din feta hårdsynt till en plupp.... verkligen en bra idé....

Går tydligen att köpa här http://www.psicraft.com/Purchase/index.php

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-03-24 10:27

Hmmm...intressant...manualen nedladdad och utskriven...ska studera den innan det ev. blir köp...

Köpt !!!! , skall testas ikväll.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-03-24 13:30
Ursprungligen av newbie:

Köpt !!!! , skall testas ikväll.

Bra...väntar med spänning på rapport...efter en bläddring i manualen så verkar den riktigt lovande...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 12:08

Det är nästan så att man vill skaffa sig en evolver nu! Det där är lätt den snyggaste editorn jag har sett!

Oj, tillomed jag som brukar hysa visst agg mot editorer tycker faktiskt att den här känns ganska så lockande. Tvivlar på att jag kommer att sitta och "skruva" ljud med musen, men den verkar kunna ge en bra överblick över alla parametrar...

dave smiths egen editor kan ju morpha mellan ljudinställningar. fanns det kanske t o m random merge också?
på tal om det, finns det något sätt att morpha eller randomisera inställningar på en vsti som inte erbjuder det i sig själv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 15:38
Ursprungligen av outshape:

dave smiths egen editor kan ju morpha mellan ljudinställningar. fanns det kanske t o m random merge också?
på tal om det, finns det något sätt att morpha eller randomisera inställningar på en vsti som inte erbjuder det i sig själv?

Fruity Loops har en sådan funktion, har dock aldrig fått fram ett ljud jag har gillat.

Strulade naturligtvis med serie nr så jag har mejlat dom , hoppas dom är vakna

  • Medlem
  • 2006-03-24 17:37

uppdatera oss gärna med hur det går

Tyvärr verkar det som att dom tagit helg eller så ligger dom och tuggar kudde !!!

Har skickat 3 st mail till olika personer men har inte fått ngt svar , lovar att höra av mig så fort det går att köra programmet.

// Jakob

Ok , nu har jag kört programmet lite grann och är mkt imponerad

Det är grafiskt otroligt snyggt , det blinkar och tänds dioder precis som på evolvern man glömmer faktiskt att man inte har det riktiga instrumentet framför sig.

Det är rätt tunga specar för att köra programmet minst P4 med 512mb internminne och ett bra grafikkort för Mac gäller Imac G5 med 512mb internminne.

Programmet består i princip av 4 olika editor sidor varav bara en åt gången kan vara uppe (tror jag)
man byter sida genom att trycka på fyra runda knappar längst upp till höger.

Längre ner på sidan har ni screenshots ifrån dom 4 editor sidorna http://www.vyzor.com/Underway.html

Sida 1: SIGNAL FLOW
Här kan du gå in på alla modulerna och göra ändringar i parametrarna som styr modulen
tex trycker du på ?ANALAOG OSC? så kan du ändra på vågformerna , frekvens , glide osv
även filter inställningar , det går snabbt att justera ljudet så som man vill ha det tex vid
slutmixning bara genom att använda denna sidan.

Sida 2: MODULATION
Här kan du ställa in vad som skall moduleras av som skall trigga moduleringen osv
Mkt enklare så här än att försöka ratta in med X & Y matrisen på evolvern.

Sida 3: SEQUENCER
Här har du en step sequencer med pianoroll samt en arpegiator , det är mkt enkelt
att step programera en basgång tex , välj vilken av seq du skall spela in på välj hur många steps 1-16 tryck rec välj på pianorollen vilken not eller använd midi keyboard sedan kan du stega dig fram och tillbaka hoppa över ett step osv , busenkelt !!!
Det går även här att ställa in modulering till höger och vänster

Sida 4:SYNT

Ja ,här har du din Evolver fast som VST synt bara att ratta som vilken vst synt som helst

ÖVRIGT:

Du kan även skicka ljud banker fram och tillbaka spara ner på HD ,editera bankerna ,Det skall tydligen gå att slumpa fram ljud , göra ett nytt ljud genom att blanda 2 ? 4 olika ljuds parametrar
morpha , men inget jag testat .

Jag är mkt nöjd med programmet , enkelt att installera ,inget strul med midi inställningar
grafiskt är det otroligt bra gjort och verkar ganska stabilt.
Ni får ursäkta om jag har skrivit fel eller stavat fel osv , är ingen synt expert så jag har nog inte andvändt programmet fullt ut men jag har gjort så gott jag kan.

Bara fråga om det är ngt mer jag skall testa .

Mvh Jakob

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-03-25 12:49

Cool, tack för recensionen, newbie...
Hur känns stabiliteten? Det är ju fortfarande en beta...

Har fått den att krascha en gång när jag med musen skulle ändra mod wheel
då frös prorammet totalt.

Har inte haft tid att sitta så mkt med det ännu så jag får återkomma om jag hittar fler fel.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-03-25 16:16

Nu har jag också shoppat...:)
Efter en halvtimmes lekande kan jag säga...kanon!
Mycket bättre än editorn DSI själv säljer...

Ett problem bara...nu när jag har testa hur kul den är att programmera när man slipper matrix-editeringen så G.A.S:ar jag ännu värre efter en PEK...:)

1
Bevaka tråden