Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pro-one cv fundering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nån som kan hjälpa mig med detta?

doepfers mcv1, ska det funka med pro-one? eventuellt är den paj, dioden brevid 'learn' lyser inte... plus att pro-one ju har miljoner cv inputs... lite lost här, hur ska man få igång det? hjälp

  • Medlem
  • 2006-03-24 08:55

Borde fungera, åtminstone cv-biten. Trigg är P1 lite känslig för, jag kan inte driva den från en 303:a rakt av, men från FR-777 så¨går det.

Ställ P1 i drone-läge, kör cv in till den. Då märker du om den tar emot styrspänning även om inte triggarna går fram.

(mer specifikt om mcv1 vet jag tyvärr inte)

Tack! ska testas

  • Medlem
  • 2006-03-24 11:13

Om det är problem med triggarna så skall det gå att fixa genom att stoppa dit en resistor i gate/trigg-sladden. Tror till och med att informationen finns här på 99musik någonstans. stryph var det som hade fixat det vet jag.

  • Medlem
  • 2006-03-24 11:18

Jo. Stryph va det.

Vilken tur att jag tittade förbi då!

Dumb Dan: Du borde lyckas styra den med CV som jgb beskriver, det kan hända att gate'n är omställd på din MCV1, det gör man genom att skicka MIDI-meddelanden. Eller iaf gör man det på MCV4 som är den enda jag haft kontakt med.

jgb: Ang. gate från 303 till ProOne är det som följer: Gaten sjunker för långsamt från 303an så att ProOne inte hinner märka att den försvinner. Det kan man åtgärda genom att sätta ett motstånd mellan tåtarna i gate-kabeln, alltså koppla gaten till jord. Det gör att utgångs-kondensatorn laddar ur sig mycket snabbare och gaten faller fortare och man får en mer fyrkantig gate som ProOne hinner känna av. Detta sänker dock även toppspänningen på gaten så man får experimentera.

1
Bevaka tråden