Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

e6400 ULTRA

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-29 14:05

e6400 ULTRA
Nån som har kunskaper om den, hur fx´n, snabb jobbad, vad dom brukar kosta?

Det är en fantastiskt bra sampler! Jag her en e64 som jag köpte för 1 000,00 på Deluxe i höstas. Jag vet inte vad ultra 6400 kostar, menb den borde ju inte kosta mer än 2 000,00 vilket måste vara rena rånet för en sådan maskin! Men så använder inte så många hårdvarusamplers längre.

Det går nog inte att ha ett bättre prisläge överhuvudtaget än om man är spekulant på en hårdvarusampler idag.

Den stora skillnaden mellan e4-modellerna och e-64(6400 ultra) är mycket vad jag förstått minnet och röster? Hur som, tycker jag att det är oerhört kompetenta maskiner.

Ultramodellerna är ju nyare och snabbare.

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/jul95/emue64.html
http://www.soundonsound.com/sos/aug99/articles/emultra.htm

  • Medlem
  • 2006-05-01 10:22

Tack för svar. Köpte en för 1200:- med fx å 128mb, och undrar hur pass bra fynd jag gjort\ om det är ett fynd.. Kör nu mpc2000xl, men använder knapt seqensern, altså bara som en sampler. så jag tänkte sälja den å få ut lite pengar till annat.

Löjligt bra pris.

:eek: Helt otroligt pris. Ett fantastiskt fynd! Grattis!

Verkligen! Jag kollade runt lite och många vill sälja betydligt dyrare.

Vad kostade den när den kom? 40 000:-?

Ja, hursomhelst har du ju köpt en fantastiskt bra sampler som dessutom inte belastar datorn något.

  • Medlem
  • 2006-05-01 17:26

Känns bra, känns bra.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-05-01 17:28

Sätt bara igång å använd MPC:ns sequencer så blir det nog bra.

  • Medlem
  • 2006-05-01 17:35

Har tänkt de länge nu, men det sker aldrig. det här med två miljöer är jag för lat för. Skulle jag sakna den allt för mycke så är det ju bara att spara ihop till en ny.

Har också en ultra. Vet ngn hur man hittar ljudbanker till denna?

MVH Tomas

De läser Akaidiskar, vilket det brukar finnas gott om på olika nätbutiker. Annars söker du på sample-cd i format EOS, EIII och EIV. De accepterar Soundfont II-formatet också har jag för mig.

fick ju tag på en e-synth ultra uppgraderad till E4XT för 1500 all in alla options, ja utan dubbla scsi men resten av vikt .. e6400 ultra e sneak men okay pris för det ändå! toppenSamplerns!

btw .. jag kör mpc2000XL mot ULTRAN mm
(nu nerpackade) MPC höll inte, SUUUUGER ju som sampler, men som seq e det kul -- gott att få fatt i dyrgriparna nu (billigt) som smackar fingrarna av live etc .. (på 5minuter i creativitet och uppsättning

\\ sätter er ner om ni vill ha ljudbanker .. har ni inga skivsamlingar att pajja och mangla\MP3or från nätet etc??? -- shit va dålig fantasi → om ni har en ultra! (man skapar egna ljud på dom ju -- från andras~sköngung)

\\ ska skaffa några kontrollerBrädor för att styra ultran m.m. realtid mot MPC seq sen e det klart typ -- så sälj inte MPCn .. den svänger med ett tag till:)

Senast redigerat 2007-05-17 11:08

Jävlar, låter som ett grymt deal. Kul att fippla med racksamplers, särskilt om man sitter framför en dator hela dagarna på jobbet...

1
Bevaka tråden