Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB MIDI, funkar bra eller...?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-04-29 16:49

Lite konstig fråga kanske, men kan det vara några problem med att köra med USB MIDI istället för med traditionella MPU401/gameport?
Eftersom det säljs så många USB MIDI interface borde dom ju funka utan problem tycker man. USB med Windows XP kan ju strula lite ibland i vissa fall...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-04-29 16:52

Har ett maudio som funkar okej till och från, har man det ikopplat jämt äre lugnt, tar man ut det så måste det instaleras flera gånger.... men det har varit bra i användning men drivrutienera för xp verkar vara lite keff..... på osx så funkar det som en klocka....

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-04-29 17:19

Har kört M-Audios Midisport 4x4 i fem år nu utan några som helst problem...
Det där med att installera om drivrutiner gäller vad jag vet bara om man tar ur sladden och stoppar in den i en annan USB-port...det är Windows som inte klarar av att komma ihåg att det är samma burk som tidigare...

Jag har en midsport 2x2 som jag inte får att funka något vidare... ibland funkar det och ibland inte. oftast inte... mycket irriterande. har den inte ikopplad längre. kör midi från ett soundblasterkort istället nuförtiden.

Kör Edirol UM2ex. Funkar felfritt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-04-29 20:35

Ok, ungefär va jag hade väntat mig för svar.
Det är ju ändå smidigt med USB porten. Ska köpa ett M-Audio och hoppas det funkar bra.

Om du har möjlighet så rekommenderar jag att försöka leta upp ett usb-interface från emagic, steinberg eller motu istället. M-audiointerfacen strular rätt hårt på vissa datorer.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-04-29 20:40

Kör med m-audio uno (1x1) som komplement till mitt FW410 och jag tycker den levererar tajtare midi än mitt ljudkort. Är antagligen för att den kan koncentrera sig på att göra en sak tror jag. Hade lite problem i början med mitt, men efter att ha installerat den för alla portar i laptopen så funkar det fint. Är helnöjd faktiskt.

EDIT: Efter att ha läst Volantiz inlägg så skulle jag nog lyda hans tips. Jag verkar vara den enda på hela 99an som har en vettig laptop som funkar med m-audio.

1
Bevaka tråden