Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna Nord Mod-patchar som .pch

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker ladda hem patcher till min Nord Modular. Har laddat hem några bl a Sawtooth har lagt upp här på en 99-tråd och även från...

http://nm-archives.electro-music.com/010_NordModular/014_Interesting_Threads/

Jag kan ladda hem dem, men när jag ska öppna .pch-filerna får jag detta svar från Stuffit Expander 10.0 som jag laddat hem:

The file "TubeWarmth.pch" does not appear to be compressed or encoded. It is advised that you obtain further information about the contents of this file from the sender or provider of the file.
It will help to know what program created the file and what operating system(s) the file can be used on.

Jag är en sopa när det handlar om att ladda hem och installera program, och kan säkert ha missat eller glömt något grundläggande...

Kan nån vänlig själ hjälpa mig med detta? Jag vill ju bara leka med min Nord Mod, inte sitta och klia mig i håret!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-02 13:00

.pch fil behöver du inte öppna med stuffit. Starta istället NMeditorn och välj "open" och öppna sen din .pch fil där. Så ska det nog funka brabra.

Ett annat tips är att sätta Nord Modular-editorn som standardprogram för .pch-filer. Det gör du genom att välja "Visa info" (kringla-I) på filen i Finder, sedan gå in och ändra "Öppna med" till NM-editorn och sedan klicka på "Ändra alla".

Ah, det där var ju nästan pinsamt! :rolleyes:

Försökte bara dubbelklicka på .pch-filerna. Har uppenbarligen en lång väg att vandra innan jag ska försöka mig på att hacka in hos Ericsson för att finansiera mina inköp.

FM: Ska försöka mig på det där, öppnade nyss "Visa Info", men kunde inte hitta någon rubrik/flik där det stod "Öppna med". Ska leta lite...

Tack!

1
Bevaka tråden