Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Syntecnotorka?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 15:45

Tänkte leta upp en annons bara för att referenskolla priset men jag hittade inte en enda annons, inte ens på ebay.de där de brukar ha gott om sådana saker.

Kommer ihåg att det inte alls var längesedan det fanns ett par uppe på vendolin. Är det vanligt med synthtorka? Det känns som om vissa synthar kommer och går i vågor. Tycker mig jämt se att det kommer två JD-800 synthar upp t.ex. Finns det inte någon matematisk formel för det här? Har för mig att jag läste något sådant i Allt om Vetenskap förut

jo,..det är nåt mysko med det hela Ungefär som med mordbrännare, och självmord(det är därför dom aldrig skriver om när nån hoppar från katarina hissen).
Folk inspirerar varandra helt enkelt,..så snart du fått din syntecno såld, så kommer det att krylla av dom ska du se. När jag köpte min multi-traak, så fanns det 2 ute på annons. Har nästan aldrig sett den annars. Likadant när jag hittade min billiga dss-1. Så hade det nyligen varit ute ett par stycken veckan tidigare.
och just nu verkar det vara en vecka då man kan köpa sig en pro-etta.!! osv osv

Varför är det aldrig "billig 808-vecka"? Har inte sett någon 808 på länge och de få som dyker upp är alltid knasdyra. Dessutom kommer säkert nästa 808 att vara Segerfalks stulna, så den kan jag inte heller köpa.

Jag kommer aldrig köpa en 808,..den är värd för M I G runt 5papp beroende på skick..:(

om ingen säljer den för 5papp..såklart..vilket knappast är troligt, lr?

prisnivå styrs av:

bruksvärde eller knäppgök?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 18:30

remsjev, för ett år sen (?) så gick det 2st 808:or för 4000:-.

OCH VARFÖR HADE JAG INTE PENGAR DÅ?!

Ursprungligen av zthee:

remsjev, för ett år sen (?) så gick det 2st 808:or för 4000:-.

OCH VARFÖR HADE JAG INTE PENGAR DÅ?!

jo jag har för mig att dom har gått för runt dem summorna,.tills nån ville ha en till (8000) varje pris, nyss:)

för att du inte behövde nån?

Jag köpte min mkII för 1400:- för ett år sedan. MKIII verkar ligga mer vid 2000-strecket. Hade gärna haft en MKIII istället, eftersom jag inte använder ngn sequencer som kan sända "tb303 slide=on" kommando så tappar man mycket av användbarheten. Någon som vill byta + mellanskillnad?

Som CV/gate har den alltid fungerat bra för mig, fast hade varit skönt om den hade haft möjlighet att skicka +12v gate för det behövs för min SH-1:a. Nu måste man väl bygga ngn egen krets för att ge den lite skjuts. Rattarna är väldigt dåliga, iaf i mkII:an, sega och ger märkbar stepping.

Fortfarande ingen med mkIII som inte behöver dess ringmod och sånt, utan hellre tar ett par hundra i mellanskillnad och byter? och blir bjudna på ostron och vin av mig.

1
Bevaka tråden