Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Evolver eller MFB synth2 ?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-06-12 12:55

Det går alldeles utmärkt att köra gitarr genom den...har själv använt den som Adrenalinn-variant...

Jag har testat båda PC-editorerna och föredrar klart Psicrafts...mer lättöverskådlig imho...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-12 14:55

Android tack för det. Vore ju skönt om den var så pass bra så att man inte behövde något mer effekt till sång och gitarr, och jag är ju inte så kräsen heller så det kankse kan gå!

  • Medlem
  • 2006-06-12 16:23

Evolvern är kanske den coolaste synthen någonsin. Hur kan du ens tveka?

Matriseditering är ju en barnlek när man är van vid det.

Angående Evolvern som enda gitarreffekt så är jag lite tveksam. För sequencade filter-grejer och delay funkar den fin-fint, men jag skulle nog vilja ha en "vanlig" gitarrdist innan i kedjan faktiskt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-12 16:33

ok jo en dist med i leken också kankse .. men sen borde det räcka Så kan man ju köra mjukvarueffekter på det om nått skulle fattas.

Jag velade oxå mellan Mfb synth2 och Evolvern ett tag.
Nu har jag beställt en mfb synth 2 men inte fått den ännu.
Jag har bara hört bra saker om den iallafall.
Återkommer med ett utlåtande när den kommer.

Ok nu har jag gjort ett litet ljudexempel
Allt är Mfb synth2 förutom Choir ljudet.
Det är inte direkt mixat och det är lite otajt spelat men det
låter väl ok.Sen kan jag säga att den ser bättre ut i verkligheten
är på dom bilderna jag sett. Den känns rätt välbyggd
fast den är av plast.

http://www.esnips.com/web/schlachthofsBusinessFiles

Radioaktivität! *nynnar med lite lätt på internetcaféet*
Den lät kanon... nu blev man allt ännu mer sugen.

Ahh! Kul att höra ett vettigt demo på MFB!

Ojoj! Jag ska ha en MFB Synth II!!! Låter kanon ju!
Evolvern tilltalar mig inte tack vare avsaknaden av knappar. Dessutom är jag ju en sucker för rejäla retroljud och då behövs det inte så mycket för att göra en glad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 16:27

Köp en evolver... Mer grejer att leka med.

  • Medlem
  • 2006-08-26 16:55

Av det lilla jag har snappat upp så verkar evolver vara den mest maskulina av dessa två herrar.

Jag tycker att Evolver låter gött men den verkar vara jäkligt klurig att programmera utan editor. Det är inte en apprat man tweakar live...eller har jag fått det hela om valsfoten?

  • Medlem
  • 2006-08-26 20:14

MEK är en synth man tweakar sönder, aldrig testat desktopevolvern dock. Den verkar också kul, men man blir nog lite trött på matrisen efter ett tag. Det är många funktioner på ett fåtal rattar...det blir nog förvirrande om man har en avancerad patch.

Bevaka tråden