Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smidigt midi-klav

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-24 16:05

Nu händer det saker.. Kommer eventuellt att flytta ned till Tyskland i höst. Stationär dator kommer bytas mot laptop. All hårdvara förutom Evolvern kommer att avyttras... Så till "problemet". Jag behöver någon slags midi-klaviatur. Har kikat på några av dessa, typ Alesis Photon X-25 vilket även har inbyggt ljudkort och verkar väldigt smidig.

Ett annat alternativ är ju en MicroKorg eftersom jag förmodligen kommer att sakna min MS2000 så mycket. Men då behöver jag köpa nytt ljudkort också.

Så, vad finns det mer... Är inte alls insatt i den här delen av marknaden. Smidiga, smarta och portabla lösningar är det jag är ute efter. Shoot

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-07-27 13:14

Alesis vet jag inte så noga. men om du kan och vill så varför inte m-audio ? om det är en pc du skall köpa dvs...

vad behöver du ? bara teleingångar eller en xlr också?

  • Medlem
  • 2006-07-27 16:14

Jo, det blir PC den här gången också. Har inte kollat vad M-audio har för produkter i kategorin. Får kika på det.

Angående in/utgångar så gärna så många som möjligt, men verkar svårt att få mer än stereo in/ut på den här typen av ljudkort. Egentligen skulle jag behövt en Midi-ut och också, så det kanske blir externt ljudkort + klav istället, men det vore verkligen smidigt att ha allt på ett ställe, när man ändå ska bo i en väska.

1
Bevaka tråden