Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jupiter8

Tråden skapades och har fått 142 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-10-31 19:05

Framförallt, steve, vad vill killen ha för den?

  • Medlem
  • 2006-10-31 19:17

5700:-

not:D

....aderton är talen

  • Medlem
  • 2006-10-31 19:34

Är det med eller utan midi?

Var ju en snubbe här på forumet som ville byta åt sig en 4:a + en pengar mot en 8:a. Mailade och erbjöd min 6:a istället men han hörde aldrig av sig. Skit också...

Ja _vill_, ja _vill_, ja _vill_ ha en 8:a....

  • Medlem
  • 2006-11-03 11:37

Ska jag eller inte! Deadline i eftermiddag

Kan man restaurera en Jupiter som har lite kosmetiska dings? Utan att behöva lacka och screena om hela chassiet!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 14:02
Ursprungligen av steve:

Ska jag eller inte! Deadline i eftermiddag

Kan man restaurera en Jupiter som har lite kosmetiska dings? Utan att behöva lacka och screena om hela chassiet!

Köp en resa till varmare ort för dig och hustrun istället, det kommer sprida mer glädje i ditt fall...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Steve: Om du skaffar den får du faktiskt börja göra musik och låta oss höra. Annars kan du lika gärna låta bli...tycker jag

  • Medlem
  • 2006-11-03 18:03
Ursprungligen av GlobalMotion:

Steve: Om du skaffar den får du faktiskt börja göra musik och låta oss höra. Annars kan du lika gärna låta bli...tycker jag

Jaha! Jammar hellre än släpper ljudsnuttar som låter skit bara för saken skull;)

Ursprungligen av steve:

Jaha! Jammar hellre än släpper ljudsnuttar som låter skit bara för saken skull;)

Close enough! Tycker det är trist med saker som bara får stå och samla damm.
Nä tycker faktiskt du inte behöver lägga upp något skräp (även om det kanske är intressant skräp)

Hursomhelst...

Grattis till ett fint stycke synthhistoria!

Shit, sikken fetmobbing! Vill Steve jamma på sin jp8 så får han väl göra det

Är det rent av den välbekanta lukten av den numera klassiska svenska folkåkomman "avundus praecox" som lagt sig likt en ridå över inlägget? Nääe..? Ent kan de va soo... :rolleyes:

5,7 bananer.. Köp Steve Köp..

  • Medlem
  • 2006-11-03 18:05
Ursprungligen av moogpower:

Är det rent av den välbekanta lukten av den numera klassiska svenska folkåkomman "avundus praecox" som lagt sig likt en ridå över inlägget? Nääe..? Ent kan de va soo... :rolleyes:

5,7 bananer.. Köp Steve Köp..

5,7 bananer plus rätt mkt mer faktiskt! Men nu står den parkerad bredvid Macen! Preseten i är rent bedrövliga, att denna synt figurerat i ädel kända produktioner kan amn inte tro:rolleyes:

Men denna juppen har en fin historia.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 15:21

Ärlighet eller mobbing?

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Ärligt, kan inte folk själv få avgöra vad som sprider lycka och vad dom vill göra med sina prylar

edit: det gäller GlobalMotion också

Ursprungligen av Don:

Ärlighet eller mobbing?

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-11-03 15:45

Köp en resa till Jupiter.

  • Medlem
  • 2006-11-03 15:47

JP8 - jippie-ey(t)?

Detta tjat om jante.... Tror inte på ett ögonblick att det skulle vara något tyoiskt svenskt. Kan någon länka eller tipsa om omfattande forskning som motbevisar mig är det förstås väldigt välkommet.

Köp den Steve!

Så, gjorde jag något typiskt amerikanskt eller italienskt nu?

Jag anser att om man känner avudsjuka mot någon annan och är över 10 år gammal så borde man söka hjälp. Det kan INTE vara ett friskhetstecken att en vuxen människa känner avund mot någon annan.

Skulle snarare vilja påstå att det är mänskligt att känna så. Som svartsjuka. Sedan finns det givetvis olika grader av det. Att känna är en sak men det finns ju de dårar som är beredda att skada andra för den.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-03 17:07

Jag ska nog erkänna att jag kan vara ganska avundsjuk av mig i vissa fall. Däremot så missunnnar jag mycket sällan den som jag är avundsjuk på!

Ursprungligen av Airwolf:

Skulle snarare vilja påstå att det är mänskligt att känna så. Som svartsjuka. Sedan finns det givetvis olika grader av det. Att känna är en sak men det finns ju de dårar som är beredda att skada andra för den.

Tror det har med uppfostran att göra. Vissa människor är svartsjuka. Vissa är det inte. Det grundar sig säkert i barndomen

Ursprungligen av visionfactory:

Tror det har med uppfostran att göra. Vissa människor är svartsjuka. Vissa är det inte. Det grundar sig säkert i barndomen

Jag skulle nog våga påstå att alla människor känner så någon gång. Det är knappast konstigt eller ens ouppfostrat. Vi är inga robotar eller felfria varelser. Men det finns som sagt olika grader av känslor vare sig vi pratar avundsjuka, hat, kärlek eller vad som helst.
Jag tror inte att känsloyttringar går att uppfostra bort. Det enda som möjligtvis går att får rätt på är hanterandet av känsloyttringar.

Steve: Grattis till super-synthen!

Syftar ni på mitt eller Dons inlägg eller båda?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-03 18:08

Som du inte berättar?

Grattis till köpet iaf!

Hoppas du lär dig den.

Det är den värd.

  • Medlem
  • 2006-11-03 20:11
Ursprungligen av PF:

Som du inte berättar?

Grattis till köpet iaf!

Hoppas du lär dig den.

Det är den värd.

Om du menar syntens historia! kan dra den via PM om du vill!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-11-03 19:31

Jamen titta...nu är iallafall jag avundsjuk på Steve...:)
Grattis!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-11-03 19:40

kan inte vara avundsjuk på folks prylar. däremot känna lite avund om hur folk kommer på saker till sin musik och inspiration. men det hör väl också ihop om vilka krav man ställer på sig själv.

däremot låter det kul om att man hör rävarna här lovorda juppen och sen höra steve att han köper den men inte gillar ljudet

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2006-11-03 20:08

Får vi höra ett 20k ljud då..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-11-03 20:29

Koolt steve!!

Kolla med synthx om du undrar om uppfräsching av juppen, han är duktig.

Jag kan bara hålla med Neriks här, jag är oerhört avundsjuk många gånger i meningen att jag imponeras av vad nån annan uppnått och känner en stark önskan att uppnå samma sak. Missunsamhet, i meningen att avundas någon något och hoppas han blir av med det snarare att jag lyckas med samma sak, känner jag däremot aldrig -sån't avskyr jag.

Stort grattis till Steve, hoppas du får kul med din synth, oavsett om du spelar in mästerverk med den eller bara söndagsjammar! Och vill du fylla på med fler onödigt dyra synthar kan jag komma förbi med min .com för lite fjärtljud

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 02:07

Det var ju ett jävla gnäll om avundsjuka och det ena med det andra..

Personligen, är jag inte ett dugg avundsjuk på tuffa hårdvaruinköp, jag har både sett, ägt och haft tillgång till en VÄLDIG masssa synthar, men är numera helt datorfierad och otroligt nöjd med det. Nåväl, jag bygger inte upp ett försvarstal här, men för er som inte läst steves köptorsk tråd, så kanske "påhoppen" här känns lite knepiga eller trista, för oss andra, så är det säkert fler än jag som i all välmening delgett vår ärliga åsikt på steves fråga i den här tråden (jag talar om dig i tredje person steve, hoppas du inte misstycker här)..

Köptorsk: http://99musik.se/forum/showthread.php?t=14140

Lycka till med jp8.n (tills du säljer den och köper nå annat...)

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Bevaka tråden