Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batteridrivna?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Villka synthar är batteri drivna?? jag vill gärna ha en liten sak att leka med liksom utan att behöva konka med ett elverk lr så säg någon förutom micro korg!!!!

  • Medlem
  • 2006-08-22 22:09
  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-22 22:12

Eller en begagnad Casio PT-82 ?

L

Casio CZ-101, Roland TB-303 och TR-606, Yamaha CS-01 och DX-100, diverse leksakssyntar...

  • Medlem
  • 2006-08-22 22:18

...fast PT-82 är väl mer preset-keyboard än "synth"? (nice rytmer dock)

mjo en 303a skulle jagj u inte banga på... men svårt att hitta en sån til bra pris...

  • Medlem
  • 2006-08-22 22:40

Yamaha CS-01.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 23:10

Korg Poly-800.

Yamaha QY70 och boss sp404

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-22 23:22

Den där xiosynth såg söt ut, som en modern basstation.

Boss SP202 också.

Gameboy, PSP, Palm och Windows PocketPC ska man kanske inte glömma heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-22 23:28

Jag har funderat på om tr-505 går att köra på batterier, den har ett batterifack med plats för 6 R06, men det funkar inte på min. Är det bara min som är paj? 707:an vet jag har R06 för batteriet, men där är det bara 2 st. Och 505:an håller minnet utan batterier.

Ursprungligen av makari:

Jag har funderat på om tr-505 går att köra på batterier, den har ett batterifack med plats för 6 R06, men det funkar inte på min. Är det bara min som är paj? 707:an vet jag har R06 för batteriet, men där är det bara 2 st. Och 505:an håller minnet utan batterier.

va fan det e ju på batterier man kör 505skiten -- ingen adapter
e det inte 2 eller 4 battisar typ AA -- har den inte i närheten nu
[FONT="Fixedsys"]

R NOLLSEXOR:[/FONT]

roland sh101 & mc202 samt korg gjorde en fm synt (va f-n den nu hette) som kunde bäras runt halsen, den var också batteridriven har jag för mej....denna var f.ö den sämsta synt jag nånsin haft....

Korg 707? Vet inte om den går att driva på batteri, men hängbar kring halsen och FM. Bantad version av Korg DS8. Har för mig att den finns i flera olika färger också.

Ursprungligen av false messiah:

Korg 707? Vet inte om den går att driva på batteri, men hängbar kring halsen och FM. Bantad version av Korg DS8. Har för mig att den finns i flera olika färger också.

japp den var det ! jag hade en blå en och den fanns åtminstone i rött också, och visst var den som en bantad ds8 utan delayet har jag för mej....här kan man snacka om "fm-fräs",
och jag tror nog att den gick att köra på batteri, antagligen pga att den ju var "bärbar"

Korg 707 finns i svart, blått, vitt och rosa. :eek:

En riktig sh101-killer måste det ha varit.. hela FYRA mer tuggummidoftande färger och högre siffror!

...Yamaha SU10/SU20 har jag för mig går på batteri

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-23 06:56

TR-626 går att driva på batteri om man letar en trummis. tr-707:an måste ha väggvårta.

Annars hade jag inte bangat för en SH-101:a

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-23 07:48

DEt ploppade upp en sp202 på vendo nyss... säkert en av de lustigare med batteri under 2lappar.

Av de maskiner jag äger är CASIO CZ-1000, Roland TB-303 och Novation BassStation keyb. batteridrivna om man vågar...

CASIO CZ-1000: Fantastiskt välljudande energisnål maskin som inte ser ut eller känns som den låter. Ett varmare alternativ till allt vad FM-syntes heter.

Roland TB-303: Beskrivning här är överflödig egentligen. Lika skoj att sitta och gräva i innan läggdags som en bra bok. Slingorna skickar jag sedan oftast ut via CV-GATE till andra analoger som låter fantastisk ballt med gunget och sliden som denna unika sequenser ger.

Novation BassStation keyb.: Har en bra arsenal med klassiska syntar idag men denna maskin är verkligen inte vad den ser ut som. En av mina mest betydelsefulla syntar av de alla, tro det eller ej. Hade inte haft ett skivsläpp utan denna. Varning dock för något slöa enveloper och jittrigt högre område i 24dB-läge men med detta i åtanke en extremt smart maskin som man lätt rattar fram grymma basar och leads på med speciell karaktär i.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-23 10:24

kallback: great, då vet jag det, då ska jag bara se till att fixa min så den också går på batterier.

Ursprungligen av makari:

kallback: great, då vet jag det, då ska jag bara se till att fixa min så den också går på batterier.

fasen det e ju 6 batt man petar i 505an, trodde de va färre först, men visst den funkar på batteri

tack för försölagen hellst skulle jag ju vilja ha en 303a eller nått i den stilen men jag tycker att novation xiosynth såg lite mysig ut

1
Bevaka tråden