Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nord Modular G2 i rack?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För över ett år sedan hörde jag en massa om att det skulle komma en G2 i rack eller tabletop-modell. Alltså inte Engine utan en maskin med rattar, display och allt det där.
Jag har väntat och väntat på att få köpa en G2 men maskinen verkar inte dyka upp?

Är det någon som vet om detta bara är ett falskt rykte? Isåfall måste jag nog ha en Engine ändå. Någon som kör med Engine och vill försöka övertala mig att köpa en sån istället för att vänta?

tejpa fast en schysst midikontroller på engine kanske är ett alternativ?

Ja, fast då måste man köra med en mergebox också. Är det riskfritt?

Det ryktet hade jag missat. Frågan är hur mycket det hade gjort på priset? Men är det mer plats än budgetfråga så kunde det ju vara intressant.

Jag har fixat en midikontroller att köra med min Engine, fast den har inte blivit utnyttjad än. Charmen med NM tycker jag personligen är att man knappt behöver kontrollera dom. Det roliga är ju att få patcharna att leva ett eget liv, så låten aldrig låter exakt samma två gånger i rad. (därmed inte sagt att jag är så mycket för sk. noodles, dom är rätt trista).

Engine är väldigt prisvärd, men jag hade nog lika gärna haft den som ett PCI-kort eller helt native. Hårdvaran är grymt osexig. Men jag har hittils inte sett någon softmodular som är lika användarvänlig och direkt...

1
Bevaka tråden