Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TB-X ny klon från Analogue Solutions

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/tb303.htm

lite mjäklig tycker jag, ingen sequencer och dyrare än x0xb0x

edit: men snygg!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 13:11

Har den ingen sequencer är den ju helt värdelös, iaf för mig. Det är ju nästan omöjligt att undvika TB-303 synthkloner nu för tiden.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-31 13:13

va? så patetiskt att göra den utan sequencer, största delen av charmen med en 303a ligger ju där..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 13:14

Den var snygg!

Om man kunde stoppa in en x0xb0x i en sån snygg låda så skulle det var en hit!

  • Medlem
  • 2006-08-31 13:19

Citerar min egen diss från SAS:

Citat:

Utan inbyggd sequencer, dvs man tappar direkt en av de drivande (ha!)
krafterna bakom det som gör 303ans ljud så speciellt.

Till det priset (£449 + brittisk moms) så skulle jag hellre leta reda på
en begagnad FR-777 eller koka ihop en x0xbox.

Tyvärr, men jag kan inte göra annat än kalla den för en tokdyr halvmesyr
som inte borde släppas ut till allmänheten.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-31 13:20

trans-bass-xpress..... bara en sån grej

trams-bias-espresso

Well, finns inga "onödiga" uppfinningar tycker jag. Finns det folk som köper dom så

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-31 13:44

jgbs diss var right on.

"NOTE: there is no internal sequencer. Please don't debate with us whether that was the right or wrong thing to do. We did our best with the time and resources we have"

men de hade "time and resources" att göra en totalt onödig miniklaviatur på den, varför? kunde väl ha stoppat in en miniatyr-oberkorn för att ge den lite egen karaktär.

  • Medlem
  • 2006-08-31 13:56

För min del känns det som ett projekt som man har lagt ner mer tid/kraft på än vad man ursprungligen tänkte sig, sedan kom man inte hela vägen fram dit man ville. Dvs få till sequencern. Detta till trots så gör man inte färdigt synten utan släpper ut den som den är. Troligen i något försök att minimera förluster.

Problemet är att i nuläget så finns det inget, jag upprepar INGET som motiverar det priset.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-31 14:07

det var lite väl dyrt för en sådan synth. men det går inte att neka till att den var snygg...

aja .. jag tycker verkligen att den är sketaful

<- kolla in min avatar istället (för framtida läsare: Det är/var en 606:a)

Vi behöver ju verkligen en ny klon också

  • Medlem
  • Skurup
  • 2006-08-31 20:22

Seq ett måste!

Håller fullständigt med att om man ska göra en klon måste sequencern vara med. Annars är det bara bortkastade pengar. Det är ju kombinationen seq+synt som är nåt. Som att bara få is när man beställt whiskeyontherocks.

Och orginalet är snyggare - dock inte världens snyggaste...

Ursprungligen av PBIT:

Håller fullständigt med att om man ska göra en klon måste sequencern vara med. Annars är det bara bortkastade pengar. Det är ju kombinationen seq+synt som är nåt. Som att bara få is när man beställt whiskeyontherocks.

Och orginalet är snyggare - dock inte världens snyggaste...

Jag behöver inte uttala mig då PBIT redan slagit huvudet på spiken. Håller med till 100%.

Hm... jag tror nog också dom var på G att bygga en sequencer men "time and resources" rann ut... det verkar annars helt oförnuftigt att göra en miniklaviatur, och en i övrigt ganska direkt kopia av Roland-konceptet. Synd, men nån hempulare med skills kanske kan trycka in en sequencer... Som det är nu känns den halvfärdig...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-31 22:37

kann man inte bara koppla en seq till den då?

bara småsten tack! jag glömmde hjälmmen hemma...

Man kan ju få the real deal för den slanten. Men kul att bara fortsätter att komma grejer!

  • Medlem
  • 2006-09-01 23:50

Den var ful, och i dag är ljudet mindre viktigt än arbetssättet + sequencer-funkionalitet så det blir ju förstår en flopp, sorry!

flopp

1
Bevaka tråden