Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg - Micro Korg / Legacy

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 18:29

Ciao!

Jag har skapat en tråd på 99mac.se, och fick där rådet att kolla in 99musik.se

Vänligen kika i 99mac.se tråden nedan
http://www.99mac.se/ljudproduktion/103861-korg-microkorg.html#post740834

och kommentera,
jag är tacksam för all hjälp och feedback!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 18:50

jag har en microkorg som jag är jättenöjd med .. framförallt klarar den basljud som ingen mjukvarusynt verkar kunna gör rätt för mig iaf ..

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-09-10 19:34

lätt att jag rekomenderar en microkorg. de är väldigt bra att göra roliga ljud med. däremot är jag lite tveksam till tangenterna nu för tiden.

fick hem min andra fredags men tangetnerna på den är känns sämre än den första av någon andledning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 20:50

märkligt, vad är det som känns fel? Käsnligheten, feedbacken eller?

nihad; vad gör du för musik? Känner du att den skulle funka bra till techy/minimal house?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-09-11 02:43
Ursprungligen av benelli:

märkligt, vad är det som känns fel? Käsnligheten, feedbacken eller?

för mig är det att de känns mer leksak än innan.
börjar korg kanske tumma på kvaliteten ?

kan ju också vara att jag använt ett midiklav med fullstora tangenter ett bra tag nu innan också.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 23:15

jag gör just techno/house/minimal, hehe

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 11:12

Jag tycker att tangenterna både på Micro:n och Legacy MS20:an är hopplösa att spela på. Jag får ont i både fingrar och handleder efter en halv minut.
Om man är ute efter Microns ljud och vocoder så finns ju alltid MS2000 (även i rack) som ett mycket bättre alternativ.

tycker det är charmigt med microKorgens små plastiga tangenter, men det är inget jag skulle ha som masterklaviatur en längre tid!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 18:15

jag älskar formatet och skulle inte vilja ha en ms2000 istället .. micron kan jag ta med mig överallt ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 00:28

Jag har precis insett, till mitt förtret, att Legacy Collection inte är kompatibel med Universan Binary, alltså Intel- macar vilket jag använder.

Ms 2000 verkar intressant den också, absolut. Jag är rädd att jag ångrar mig, när jag köpt micro korgen, men har ändå ngn magkänsla att jag vill ha just den.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-09-12 00:33

benelli: du kommer inte att ångra dig. den är fruktansvärt lätt att jobba med. sen finns det ett redigeringsprogram till den också. iofs vet jag inte hur det är med intel macarna. använder själv en powerbook nämligen.
annars funkar väl rosetta ?

sen är den ju liten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 01:34

jag är rätt övertygad

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 09:48

du kommer ångra dig om du nöjer dig med de förprogrammerade ljuden .. de är rätt oanvändbara .. men våga dig in o gör själv

1
Bevaka tråden