Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fantom-XR Sample Tools Expansion Kit?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har uppgraderat sin Roland Fantom med "Sample Tools Expansion Kit"? I så fall, är det värt pengarna? Jag måste få fason på samplingsdelen i vår Fantom XR och funderar på att skaffa den här expansionen, men om det är lika idiotkrångligt som originaleditorn för PC så är det inte värt besväret.

Vore hemskt tacksam för input!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-14 10:56

Vet inte om det är skillnader mellan XR och X8 på den här punkten, men jag fick samplingskittet inbyggt i min X8 när jag köpte den. Jag har dock ärligt talat inte tittat på den biten alls än. Jag har väl knappast några större förhoppningar om det utan hade mest tänkte att använda det som sample player när studion har kommit upp igen och X8:an är upppackad...

X8 ska visst ha en audiosequencer inbyggd också, men annars ska det tydligen vara samma sak. Har du skaffat en Fantom? Jag som trodde du var vintagetaliban ända ut i fingerspetsarna!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-14 13:24
Ursprungligen av sawtooth:

X8 ska visst ha en audiosequencer inbyggd också, men annars ska det tydligen vara samma sak.

Åtta spår skall den tydligen ha. Och så spelar den in hela tiden. Det är bra ifall man spontant skulle komma på tidernas riff.

Vill du undersöka möjligheterna med expansionen får du gärna komma ner och undersöka själv.

Ursprungligen av sawtooth:

Har du skaffat en Fantom? Jag som trodde du var vintagetaliban ända ut i fingerspetsarna!

Det är många som tror, men få som vet. Faktum är att även om jag spelar på monofoniska synthljud så föredrar jag oftast "riktig" klaviatur, och den som sitter i X8:an gillar jag skarpt!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-09-14 14:15

Amino skaffat sig en Fantom-X??? Nu blev jag helt snurrig...får gå å lägga mig å vila ett tag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-14 14:25
Ursprungligen av Mårre:

Amino skaffat sig en Fantom-X??? Nu blev jag helt snurrig...får gå å lägga mig å vila ett tag.

Med risk för att du hamnar i koma så kan jag nämna att jag har köpt en M1:a också! :eek: :eek: :eek:

Fast det var bara för att den var snorbillig och kom i ett jättefint hardcase som jag ville ha.

Har snokat runt lite nu och bestämt mig för att den där expansionen, den ska man ha. Tack för erbjudandet i alla fall, Amino! Det skulle dock vara kul att titta in i den nya studion ändå. Är den färdig ännu? Nu far jag till Amerikat om en dryg vecka och är helbusy, så det får bli när jag kommer hem igen...

1
Bevaka tråden