Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Packrat (humor)

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte bara posta denna länken. Humor för analogtallibaner

http://www.umop.com/packrat.htm

Haha, showwigt

sweet!

Plågsamt träffande...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-15 14:10

väldigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-15 14:14
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-15 15:33

Känns som Jam:s rockråttan eller vaddennuheter. Fast mer träffande.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-16 21:42

Hemma hos mig :

( fast det är köket som jag har som avställningsyta samt verkstad )

L

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-09-17 00:58

Uh...farligt nära verkligheten...får gömma denna länken för min sambo, så hon inte börjar kalla mig råtta och säga saker som att "nu vet du hur jobbigt jag har det som bor med dig" osv osv...

Roligt är ju att alla syntar som är ritade finns på riktigt. Ser en JD-800 skymta förbi och diverse klassiker i bakgrunden. En ny typ av syntspotting.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-21 23:39

OJ! vad jag känner igen mig! Clase kunde minsann inte gömma undan denna länken, jag hittade den ändå.
precis sådär är han... herregud. förra året hade vi ingen julgran, utan då lös det i studion istället... suck...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-09-21 23:47

jo men....du måste erkänna att machinedrum och monomachine blinkar mycket vackrare än en julgran. Betydligt mindre barr också.

Edit: för övrigt har vi inte plats med en julgran...vad ska jag ha syntarna då?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-21 23:53

nja.. jag vet inte. det blir inte samma mysiga stämning på nåt sätt. var ska jag hänga julgranskulorna?!

waveterm: nej, jag är hemma ikväll, och clase är på sitt jobb.

Ursprungligen av Clase:

jo men....du måste erkänna att machinedrum och monomachine blinkar mycket vackrare än en julgran. Betydligt mindre barr också.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-21 23:51

Eeeh.....hmmmm......istället för att prata med varandra irl så ligger ni i varsinn soffa med en knähund och chattar på 99 ?

L

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-09-21 23:58

Klart att det är minst lika mysigt...det puttrar och pyser jättemysigt från machinedrum. Vi gjorde ju en fånig julsingel på maskinerna dessutom...kommer du inte ihåg det? Klart att de bidrar mer till stämningen än ett träd med en massa bling bling i...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-22 00:02

men bling bling gillar jag inte. det ska vara en gran med lite söta halmgrejer och några röda julgranskulor. och en stjärna på toppen. julsingeln kan vi ha på samtidigt som granen.

dags att ta fram mys-ljusslingan och lägga i fönstret snart?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-09-22 00:05
Ursprungligen av suss:

men bling bling gillar jag inte. det ska vara en gran med lite söta halmgrejer och några röda julgranskulor. och en stjärna på toppen. julsingeln kan vi ha på samtidigt som granen.

tönt!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-22 00:08

vet du hur man får tyst på en synth-clase?
man säger att kraftwerk spelar i stan.

hahaaahaaha.. aahaa..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-09-22 00:09

*mummel mummel*...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-09-22 00:20

suss: tror jag vet hur min sambo känner sig. även att jag har en väldigt minimalistisk setup. dessutom finns det de som är allergiska mot granar

clase: jag förstår hur du känner dig. är suss en sådan tjej som inte ibland inte förstår vad man pratar om när man är eld och lågor över en synth/sampler?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-09-22 00:24
Ursprungligen av leere:

clase: jag förstår hur du känner dig. är suss en sådan tjej som inte ibland inte förstår vad man pratar om när man är eld och lågor över en synth/sampler?

Finns det någon av den andra sorten? :kaaaka!:

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-09-22 02:40

hehe. har faktiskt träffat några som kunde mer än mig (då).
men de är inte många:cool:

har däremot märkt att en form av nörderi börjat infinna sig hos mig
och mer facktermer komma in i vokabuläret pga 99musik.

däremot inte något sug efter massiva syntar (än)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-22 09:47

hehe... jag tror att jag är mer förstående än vad många andra kan vara... kanske... :rolleyes:

men jag kan iaf förstå prylbehovet, jag är själv likadan, ska snart köpa en ny dator som jag pratar om dygnet runt. därmed inte sagt att jag vill ha den som julgran!

däremot tycker jag det är onödigt att skaffa en ny pryl om man redan har synthar som gör samma sak.

Ursprungligen av suss:

däremot tycker jag det är onödigt att skaffa en ny pryl om man redan har synthar som gör samma sak.

Den som har mest prylar när han/hon dör vinner. Det vet du väll?

Ursprungligen av suss:

däremot tycker jag det är onödigt att skaffa en ny pryl om man redan har synthar som gör samma sak.

Det håller jag med om. Det är därför jag, till min hustrus stora glädje, nu valt att ha en minimal (nåja...jämförelsevis) uppsättning. 2 mindre synthar, en stråkmaskin och en trummaskin. Perfa! Hon har haft ett väldigt tålamod med det vilket jag är tacksam för. Fast...ibland hade det nog varit bra om hon satt ner foten.

Packrat är ruggigt träffande och underhållande. Försöker dock undvika G.A.S-tillstånd själv numera.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-09-22 10:24

Det är kul med grejjer...

MEn klaviatur syntar är oerhört hemska att placera, det är mycker bättre att ställa dom upprätt mot väggen, så får man platts med ett stoort mikserbord... det är skönt att få platts med det... mer värt än klaviaturer...

Jag börjar byta ut de grejjer jag inte anävnder, och köper hellre fler bättre och tuffare....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 10:39
Ursprungligen av enapa:

Jag börjar byta ut de grejjer jag inte anävnder, och köper hellre fler bättre och tuffare....

Låter som en bra plan.

  • Medlem
  • 2006-09-22 11:24

Funderar på om jag inte skulle kunna använda monomanicken som ljudgran på något sätt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 11:45

JGB

  • Medlem
  • 2006-09-22 12:35

zthee: Det var något åt det hållet jag tänkte.

Bevaka tråden