Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

micro moog eller korg vc-10?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-17 13:56

En polare kommer nog behöva få loss lite pengar. Han kommer förmodligen göra sig av med antingen moog eller korg.

Skulle tippa på att dom går för samma pengar.

Frågan är nu, vilken skulle du ha valt?

Korg är ju trevlig på alla sätt och kan ju lite mer än bara vocoder.
Moog är ju moog och en trevlig sådan.

Skulle tro att en vc-10 är lättare att hitta men å andra sidan så är den i nyskick vilket är mer ovanligt.
Moogen är även den i finfint skick.

Ja du, det är helt olika användningsområden. En 1-osc synth med skönt sound och faktiskt oanade möjligheter, dessutom en trevlig pitch ribbon. VC-10:an låter rätt sunkigt för att vara vocoder, men om man gillar sunk så är det bra Hade jag varit tvungen att välja hade jag tagit micromoogen.

Jag håller med Segerfalk helt och hållet. Blev besviken när jag väl testade VC10:an.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-17 16:10

Vad ska han sälja grejjerna för??

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-17 16:30

Jag håller på micromoogen, vocoders kan man t o m emulera bättre än VC-10 IMHO.

  • Medlem
  • 2006-09-17 17:41

pris ~4500

Joo. sant. äpplen och bananer. Men känner nog att voc. inte är riktigt min pryl även om den gjort sig fint brevid deandra korgprylarna.. men sådana här prylar är ju inet inredning i första hand.

Skulle man kunna få be om lite ljud exempel ( bara för skojs skulle ) på de två, har surfat runt och tycks inte hitta några ljudexempel av vc 10n. Har dock hittat lite ljud ex av moogen.

Ursprungligen av Element44:

Skulle man kunna få be om lite ljud exempel ( bara för skojs skulle ) på de två, har surfat runt och tycks inte hitta några ljudexempel av vc 10n. Har dock hittat lite ljud ex av moogen.

Jo jag skulle kunna spela in ett ljudexempel på min VC10 så fort jag får tid. Som någon sa, den låter rätt sunkigt. Sunkigt men jävligt mysigt Det man ska tänka på är att den inte har någon Voiced/Unvoiced-detektor vilket gör att den funkar bättre till vokodergrejs av typen "kör" än av typen "prat" - konsonanterna blir inte så tydliga... Live är den i mitt tycke den helt oöverträffade vocodern, har man svanhalsmikrofonen till är det bara att plugga in och köra, och den ser ju så jävla hård ut

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-09-17 18:38

moog i all ära men en micro skulle till och med jag kunna tänka mig att ha i samlingen.

ettrig lite synth om jag inte minns fel

1
Bevaka tråden