Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synthfilmer på youtube

Tråden skapades och har fått 1213 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-07 22:13

Förmodligen mer än både dig och mig. I kvadrat !

WT

Vi var inbjudna dit när vi turnerade för några år sen, men jag blev akut magsjuk och fick ligga på hotellet medan de andra i bandet lekte loss hela kvällen. Det finns tydligen ett helt rum till med grejer som är trasiga eller fungerar som reserver. Grrr. Heckmans studio är nog den enda sevärdheten i hela Mainz. Dessutom gör han grym teutonisk techno.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-08 15:09

Mailade herr Heckman om han eventuellt kunde ta emot 4-20 synthgalningar från Sscchhweeeeden.. Svaret:

Hi Martin,
thanks for your interest in my studio, but this is my private studio and is not open to public.
The best sequencers are : PPG Modular Sequencer & ARP Sequencer.
Best and have fun in Germany,

tph

Jag frågade också vilken Sequencer(pre-midi) han tyckte var bäst.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-08 19:17

Bra försök iaf !

WT

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-08 22:19

waveterm: Om man inte försöker så vet man aldrig Han svarade snabbt iaf..

Vi lastar en buss full och åker upp till Waveterm istället

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-08 23:39

Ujujuj !

Hur ska ni rymmas allihopa ? Det är bara 12 kvadrat. Knappt så jag själv ryms.

WT

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-09 00:50

Jamen tusan.. vilken bra idé! 99.se/studiebesök!

  • Medlem
  • 2008-08-09 01:17

Bästa Virus Ti demot hittills

YouTube - He's got a virus

Ursprungligen av Haplo:

Bästa Virus Ti demot hittills

YouTube - He's got a virus

Nja... det var ännu en sådan där idot som helt utan finess var ute efter lite uppmärksamhet på nätet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 10:30
Ursprungligen av Real Parakeet:

Nja... det var ännu en sådan där idot som helt utan finess var ute efter lite uppmärksamhet på nätet.

Sometimes you need a little finesse:

YouTube - Finesse Shampoo Commercial from 1990

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-08-09 12:49

Ahhh, den reklamen har jag inte sett sedan jag såg denna YouTube - Warner Home Video (80-tals vinjetten)

Trillade över denna givande film av en slump, ingen här eller närstående som råkar vara skyldig/ansvarig?

YouTube - Me in the studio

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 22:16

Inte jag... för lite analoga grunkor med klaviatur. Hoppas det blir en fortsättning, skulle vara kul att höra några alster.

Mvh
Demokid

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-14 11:26

YouTube - Luciano Alves - Tutorial 1 Analog Moog, livro Fazendo Música no Computador
...säkert jättebra tutorial av moog liberation om man kan portugisiska (?)...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-14 18:35

YouTube - Synthorama - Airböurne Synthesizer Pt 3

Det är lite små underligt det hela, i denna intervju kan man höra Gilmetti gubben säga
att det är 10000 komponenter i maskinen, och i sequensern är det 2000 komponenter.

I alla reportage om Airbörne som jag har sett så snackas det om att den är helt digital,
dvs det sitter en fläskig FPGA som genererar klabbet. Kul burk i alla fal.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-14 18:40

der mutter machnine jaa wöööll!

Lite rolig PSB videos...goa synthar och härlig scen-närvaro.....

YouTube - Pet Shop Boys - Opportunities Live Whistle Test 1986

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 20:11

Ujuj... Yamaha DX-1... vilken pjäs!

Det är väl ändå så här en synt-konsert ska te sig?

Alessandro Cortini, Nine Inch Nails keyboardist, pratar om Buchla 200e, EAR synthesizer och sin egna studio.

Se video här. (Del 2 av Buchlan, videon med EAR och studion finns under "Related Links". Ej YouTube)

Vill ha Buchla

Värsta hypefilmen: YouTube - rm1x

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-22 11:41

Upptäckte precis att Sonicstate startat sin egen youtube-tjänst med bättre ljud och bildkvalité, stereoljud och ett innehåll riktat till musiker och musikanvändare:
Sonicstate.TV  

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 07:28

Finns iofs på Youtube men då i 3 delar :

Tangerine Dream - Poland 1983

Enjoy !!

WT

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-25 07:44

Mitt minne kanske sviker mig, men är inte det där "Logos"-konserten från London 1982 trots introt med den polska texten (med intromusik av Jarre)... Har Poland-skivan på band nånstans också, men har för mig att den inte börjar så där...?

Schysst klipp i övrigt!

EDIT: nä, det är nog jag som talar i nattmössan, har inte vaknat ännu...Logos-sättningen ser ju helt annorlunda ut!
TANGERINE DREAM Logos... Live At The Dominion - London music reviews and MP3

Tangerine Dream är och förblir kungarna. I alla fall i deras konstellation på 80-talet. "Poland" är nog det bästa dom har gjort. Brukar köra den skivan på olämpligt hög volym i bilen då och då.

Nu skall jag städa färdig och sedan skall jag laga till något gott och titta på dessa klipp

Analoga sequencerslingor äger.

Mer Tangerine Dream: Tangerine Dream - Stratosfear
Helt omedvetet blev jag sugen på att testa heroin nör jag såg detta klipp...

Finns det något mer komiskt att betrakta än vuxna män som är djupt engagerade i sin dans? Hårt koncentrerade försöker de utföra rörelser som ser lite mystiska ut. För övrigt så tror jag att det var efter denna spelning som kyrkans män kände sig tvingade till att utföra exorcism i den katedral där de spelade eftersom så många konsertbesökare hade uträttat sina behov där inne.

Bevaka tråden