Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synthfilmer på youtube

Tråden skapades och har fått 1213 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Katzenjammer:

Om det bara är oväsen man skall föra så kan man väl göra det mycket smidigare utan alla de där apparaterna. En enda liten synt hade räckt

Ursprungligen av Katzenjammer:

Det var en stor en brusgenerator, blev nog många vändor i sopis. Såg ut som en stackars Marshalltopp(?) var med på ett hörn, tror inte grejerna är kopplade enligt bruksanvisning. Kom väl nån rytmik från avklippta skivan där.

kroffe skrev:YouTube - Pro-one noodling

-P1:an såg fin ut å lät rått me fett.

....skruvad 303: YouTube - Acidlab modified TB-303

Senast redigerat 2008-11-16 09:29
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-16 14:49
Ursprungligen av ACID LIZARD:

kroffe skrev:YouTube - Pro-one noodling
-P1:an såg fin ut å lät rått me fett.

Det är Volantiz Pro-One i filmen...hade den till låns ett tag...var först inte alls imponerad, men den växte på mig...

Hur kommer det sig att inga riktigt bra PPG-filmer finns på youtube...?

Roland s-330 som VA

Oj...coooolt... dessa brukar väl inte kosta så mycket nuförtin'?

Roland s-330 som VA

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-12-17 13:46
Ursprungligen av freddp:

Oj...coooolt... dessa brukar väl inte kosta så mycket nuförtin'?

Roland s-330 som VA

Jag gav en femhundring för min inklusive frakt för någon månad sedan

Så glad jag blev när jag hittade denna....

Return to Forever & The Headhunters

YouTube - Return to Forever & The Headhunters 4\6

Uppföljaren lite mer "synth:igt":
YouTube - Return to Forever & The Headhunters 5\6

Ursprungligen av psyjazz:

Uppföljaren lite mer "synth:igt":
YouTube - Return to Forever & The Headhunters 5\6

AAhh! Äntligen hela konserten - och bra kvalitet också! Tack

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-12-02 16:57

Queen hade en viss fabless för synthar, ja och en del annat ochså för den delen!
YouTube - Queen - I want to break free
YouTube - Queen - Radio Ga-Ga [HQ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-03 07:58
Ursprungligen av Heualia:

Queen hade en viss fabless för synthar, ja och en del annat ochså för den delen!

Kul att du skriver detta om bandet som på många av sina första album uttryckligen skriver "No synthsizers used on this album".

F ö vara bara Freddie i Queen som var bi-sexuell, alla de andra straighta.... men det har inget med musiken att göra tycker jag. O:-)

Morgan Fisher som spelade backup-keyboards live körde däremot med bl a MS-20 live 1982:
YouTube - Back Chat (Queen on fire live at the Bowl 1982)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-12-04 01:49
Ursprungligen av kroffe:

Kul att du skriver detta om bandet som på många av sina första album uttryckligen skriver "No synthsizers used on this album".

F ö vara bara Freddie i Queen som var bi-sexuell, alla de andra straighta.... men det har inget med musiken att göra tycker jag. O:-)

]

Det jag närmare tänkte på var inte Freddies läggning, han var sexaholic kan ochså nämnas,
utan en berömt partajj där dom hade dvärgar som kom inrullandes med skottkärror fyllda med kokain upp till kanten och diverse annat rajj rajj .:cool:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-04 18:10
Ursprungligen av Heualia:

Det jag närmare tänkte på var inte Freddies läggning, han var sexaholic kan ochså nämnas,
utan en berömt partajj där dom hade dvärgar som kom inrullandes med skottkärror fyllda med kokain upp till kanten och diverse annat rajj rajj .:cool:

Ja, det går ju en hel del skrönor om just den festen. Min favorit är att dvärgarna hade silverfatmed kokain på, fastsurrade på huvuderna, och så fick folk gå och sniffa.

Ursprungligen av lisab:

Min favorit är att dvärgarna hade silverfatmed kokain på, fastsurrade på huvuderna, och så fick folk gå och sniffa.

Så det är redan gjort alltså? Fan!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-03 04:28

Supersonic Electronic

Hahaha helt otroligt !

YouTube - supersonic electronic

Syntar hit och syntar dit... när det verkligen gäller så är det fan i mig renodlat rå-stuff som är the shit! Detta svänger och stuffar något obeskrivbart: YouTube - Average White Band - Cut The Cake (live)
Jag tror att man kan bota den mest förhärdade brottsling med stuff. Man kan inte bli på dåligt humör eller vara sur och elak om man lyssnar på sånt här regelbundet.
YouTube - Tower of Power - Attitude Dance - 1991
YouTube - Tower of Power - Funk the dumb stuff
YouTube - Tower of Power - Squib Cakes - In Concert
Det svänger som skinnet!!!

Jag tror att inte ens Queen skulle ha haft råd med "skottkärror fyllda med kokain upp till kanten". Det msåte vart bakpulver

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-04 18:13

Föresten så var skivan The Game från 1980 den första som de använde synth på, en Oberheim OB-X. Innan ansåg de att de kunde skapa de ljudbilder de var ute efter med bandekon, Brian Mays hemmabygge - the red special, the deaky amp etc...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 19:29

Vem dör först, synten eller spelaren?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-13 21:09

Ståfräs på morgonkvisten!!:p

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-15 21:41

http://www.youtube.com/watch?v=Cu9jFLM6lec

JX3P + PG200, Jupiter 8 och är det en DX-... av nåt slag... Helt grymt är det iaf.

-Korg PE-1000, tycker den låter brassigt?;

YouTube - Korg PE 1000 polyphonic ensemble (1976)

YouTube - Korg Poly Ensemble PE-1000 YouTube's 1st Poly Ensemble Video

-Starkey Hearing Science modular, får mig att tänka på en violinist som snarkar i valstakt?; YouTube - Starkey Hearing Science modular synthesizer (video 5)

-Tveksam till om garantin gäller denna koppling av mixern (kanske går att multisampla) ;

YouTube - behringer semi-modular synthesizer

YouTube - Yamaha mixer as a synthesizer

Senast redigerat 2008-12-28 10:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 17:08

Hmm, undrar om det är klurigt att kirra en "FM in" på mixern.. Wayback när det var skool daze brukade det vara populärt med oscillator som ljudkälla kopplat till liten högtalare för liknande muntra ljud.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-07 15:15

Hey Demokid,
Skjyst video du/ni gjort på tuben! Snyggt, kladdigt och bra däng i bastrumman.

http://www.youtube.com/watch?v=h1FN-8ho6AA

\Gnutten

Bevaka tråden