Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mc-808

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-12 14:06

Nån här som har en? Eller kan den?

Jag har ingen.. men vad är det du vill veta egentligen? Jag har för mig att det är minst en här som har en och en som haft en.

Jam har precis fått in dem.

  • Medlem
  • 2006-10-12 14:19

Det är ju lite gulligt att Roland 20 år senare fortfarande återanvänder samma sabla sifferkombinationer trots att de inte har något med de nya produkterna att göra. Vem är det som kommer på dom här idéerna egentligen ;).

//Tomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-12 17:14

Jo det är gulligt:)

Fattar inte hur man assignar effekterna till olika parter, står inget i manualen.. står bara hur man bläddrar bland effekterna, borde va lätt ...... men får inte till det.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-10-12 18:37

Tycker oxå det e gulligt med återanvändning av sifferkombinationer. Väntar på TR-808 mkII, TB-303 mkII å TR-909 mkII. Alla replikor av orignalen med VA-motor.

YES! En sån hade jag köpt för att sedan skrapa av "mkII"-texten!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-10-12 18:47

Ooooh! Det hade jag gjort! LÄTT! Roland har ju en 303 i VariOS. Bara paketera ju. Kommer på nästa NAMM.

hmm skrattar åt det
skrapa av all text utom MKII istället...roland kan vellan inte emulera ett gökur ens??

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-10-12 20:03

Om de inte kan emulera e det ju ingen fara för talibanerna. Däremot skulle de säkert sälja som smör (vilket egentligen är det enda som betyder nåt för Roland).
Iom Creamwares lanseringar av SCOPE-prylar tror jag att marknaden kan öppnas. Kanske en FM7 i hårdvara oxå...

Jag ville ha en mc-808 ända tills jag läste om Rolands "support" och hur många buggar som fortfarande inte åtgärdats på mc-909 som kostade ungefär som en bättre beg bil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-13 00:10

Det enda ja stört mej en pytteliten gnutta på är "step seq" läget som inte kändes 180%. Och att jag itne lyckats använda mej av effekterna dårå .. :s ..

1
Bevaka tråden