Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland är hungrig...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Man köpte ju sig en D-50 nyligen (expanded by PA-DECODER) och myser som bara den.
A pojkdröm has come true änd ål off that!
Men mycket vill ha mer.

Är det någon snällgök där ute som sitter och fiser på en massa ljud till ovanstående burk
så vore jag överlycklig om man fick ta del av detta ehh.. ljudotek.

Förövrigt så vore det flådigt om det fanns någon slags informativ manual för hur man
själv skruvar till sköna grejjer. Har hört att Rolands egna är skämt.

Anekdot:
Bjöd, vann och skickade pengar till en snubbe i USA för en CD proppfull med ljud på eBay.
Jag fick en bränd cd-r med The Offspring som var så repig att grannkatten sköt rygg.

Sensmoral:
Texasbor är lömska svin.

Vänligen

/hygienteknikern

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-17 06:32

Haha, trist men komisk e-bay-anekdot! Never trust a texasbo.

Kolla om du kan hitta en PG-1000, programmeringsenhet till den där plankan, lär hjälpa till som attans när du ska krana fram nya ljud.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 09:53
Ursprungligen av hygienteknikern:

Man köpte ju sig en D-50 nyligen (expanded by PA-DECODER) och myser som bara den.

Koolt. jag hade en gång i forntiden en PA-DECODER expanderad D-50. Hur många minnesbanker har du? Om den är fullt expanderad så har du 8x8x8 minnesplatser. Du kommer åt de olika bankerna genom att hålla nere internal samtidigt som du trycker på en bank-knapp. Om den inte är fullt expanderad kan du köpa 62256:or och sätta i de lediga platserna på expansionskortet i synten.

Om du vill ha fler patchar så finns det dels löst i zippat format på www.vintagesynth.com, gå till Roland D-50 bara så finns det en länk i högerkanten. Där finns också ett par patch-editorer, de kommer med en del patchar också har jag för mig.

/Fredrik

Tackar för gensvaren!

Bleep:
Mjo, har allt funderingar på en PG-1000 eftersom displayen på D-50:n är
så ytte-pytte-liiiten å töt och allt annat än användarvänlig.

Frebrik:
Tack för tipset! Gömda banker å gratis patchar är aldrig fel.

1
Bevaka tråden