Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVI till ADC

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-15 21:40

Finns säkert nån som testat, svarat jag fick från Gothia var att det går, vad är det då jag vill ?..

OM och jag menar OM, jag skulle skaffa mig en PC i ett Lian-Li aluminuim kabbinet så vill man ju ha en fin skärm till eller hur ??.. och grafikkorten till PC har ju någon form av DVI ut, nu har jag fårstått att det finns olika typer av DVI.. ja ja.. men kan man koppla en fin skärm med ett äpple på till en PC med apples egna DVI till ADC låda ?? och om det går för det finns säkert nån som testat.. vilket grafikkort skall man då ha i PC:n för mesta möjliga njutning och minst problem.. ??

AFAIK så ska det inte vara några problem att använda DVI->ADC-adaptrar på det sättet, det enda du behöver tänka på borde vara att grafikkortet har en DVI-utgång (DVI-D eller DVI-I). Så själva videosignalen ska inte vara något problem.

Annars finns ju Formac Gallery 1740 eller 2010... båda finns i DVI- och ADC-versioner och är rätt tjusiga (Apple-inspirerade såklart). De påstås även sparka Apple-skärmarnas rumpor rent tekniskt, har iofs inte jämfört men på papperet verkar det stämma ganska bra

http://www.formac.com/

1
Bevaka tråden